söndag 12 augusti 2012

En härlig helg...

..har jag haft, nu har jag laddat inför den nya veckan och känner mig mycket nöjd och tillfreds och full av tillförsikt inför det som komma ska-

proteiner, proteiner och åter proteiner för nu tar vi om det från början och attakerar siffrorna på vågen med tungt atteleri- proteiner och motion i dagarna fem...
ska väl va tusan också om det inte ska hända nåt positivt på vågen nu.

-  men det var helgen jag skulle berätta om ju. Direkt efter jobbet packade vi vår kylväska och greppade våra väskor med kläder och andra saker man tror att man inte kan leva utan när man är hemifrån ett par dagar.....
Vid sex tiden kunde vi kasta loss och eftersom det blåste väldigt lite fick vi ta oss fram med hjälp av motorn.
På vägen lagade jag till middag: 3 kycklingfileer skars i bitar och bryntes lätt innan de kokades i buljong en stund, på slutet la jag i lite frysta wokgrönsaker och lät det koka ihop.
Gubben min åt ris till men jag åt grytan som den var....

Det blev en stilla resa och det var så vackert i kvällningen...

Vid halv tio var vi framme vid vårt mål, en plats vid ett slott som vi besöker ett par gånger på sommaren, vi är oftast ensam vid bryggan och det finns många promenadvägar och skog vi plockar svamp i. Vi blev lite förvånade när det redan låg en båt där när vi kom, men vi fick ju också plats

När vi ätit frukost, diskat och plockat undan tog vi vår svampkort och gick till skogen- jag har ju hört av andra att det ska finnas mycket gula kantareller i år så det var ju spännande att se vad vi skulle hitta. Efter lite mer än två timmar var vi tillbaka- korgen var full och jättetung, det tog ett tag att rensa allting, men på kvällskvisten var det gott med en svampmacka....






I dag efter frukosten tog jag en snabb promenad, tänkte att det var skönt att få dagens motion avklarad på förmiddagen eftersom jag planerat en del saker som måste göras när jag kom hem.
40 minuter var jag ute och knallade och det var så skönt, för jag har ju latat mig en del den senaste tiden.....
När jag kom tillbaka badade jag innan vi kastade loss och åkte hemåt.
Vi hade tänkt stanna på ett ställe och grilla kött vi hade låg i marinad och som vi inte gjorde någonting med i går då vi åt svampmacka istället för att grilla, men när vi närmade oss vår klubbvik på Eldgarnsö blev det mulet och det började regna lite fint och vi bestämde oss för att åka hemåt istället...

När vi kom hem skjutsade jag sambon till cykelaffären för han hade haft sin cykel på service över helgen, jag åkte vidare till coop med min lista och nu har jag köpt hem allt jag behöver till veckan.

När vi kom hem grillade vi och åt middag på balkongen, jag har kokat ner all svamp, ungsbakat lax och gjort kesotzatziki till morgondagens matlåda. och jag har också hunnit med att:

Boka tvättstugan till i morgon kväll
Kört en tvättmaskin
Kokat ägg
Diskat och röjt i köket
Vattnat blommorna-( det gör jag varje söndag för att jag inte ska glömma bort det.)
Tonat håret
Planerat kommande vecka
spelat lite WF


allt på samma gång, det är liksom jag på nåt sätt....
och det ska bli spännande att se hur håret ser ut när det torkat, jag insåg när jag skulle skölja det och tog upp den minsta tuben man ska ha i efteråt, att själva blonderingscremen låg kvar i asken.... kanske får jag göra om det redan i morgon igen...
men det är liksom också typiskt för mig, det blir som det blir ibland och jag gör inte alltid som jag tänkt mig.....

I morgon är det i alla fall måndag och ny vecka-
attackdagar har jag tänkt mig, jag har planerat att äta lunchen är dagens huvudmål, ett ordentligt mellis innan jag åker hem från jobbet, träna när jag kommer hem och äta en lättare middag efter träningen.
Inbillar mig att det är ett bra sätt att få ut mig på kvällen....

Jag vet att det är fler än jag som börjarpå ny kula i morgon- Lycka till!



4 kommentarer:

  1. Tack detsamma, i morgon startar en attack- och jobbvecka.
    Tänker mjukstarta med att jobba hemifrån i morgon, hoppas jag kommer ihåg alla inläggningar och lösenord, annars blir det knepigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra val att jobba hemifrån- jättemycket trafik idag, det märks att många börjar jobba idag. kanske är de lite semesterlata också och tror att de ska komma fortare hem med bilen.... det gör de nog inte....
    Inläggningarna är nog bra att du har koll på, men jag tror det är bättre med inloggningarna!

    SvaraRadera
  3. Kände igen mig med det där med att färga håret. Tyvärr läser jag alltid bara hälften av bruksanvisningarna så det blir som det blir. Lycka till med omstarten.

    SvaraRadera
  4. Den här gången gick det bra i alla fall- med håret, alltså...och första dagens omstart var också helt ok.

    SvaraRadera