torsdag 2 augusti 2012

Vilken tur...

att jag lyckades ha veckans proteindag i Tisdags för den jag planerat ha idag sprack på förmiddagen då min kollega Inga undrade om vi inte kunde gå till Taistället som vi skulle gått till i fredags....

Jo då det kunde jag tänka mig och så tog vi med oss den tredje kollegan och promenerade de 12 minuter det tar att gå dit....
Jag beställde kycklingwook utan ris och fick mycket mer mat än kollegan som tog samma mat fast med ris- det var jättegott och jag åt några av cashewnötterna men lämnade kvar de flesta, vatten till och kaffe och en promenad tillbaka - det var så härligt att gå där i solen och prata....

Och i kväll behöver jag inte tänka på vad jag ska ha för lunch i morgon för det står kvar i kylen, och dagens proteindag får vänta till dess....

Efter jobbet ska jag träffa min älskling vid citygross, vi ska ha grillfest på landet på lördag och inköpslistan till kalaset är lång och det är skönt att hjälps åt med handlandet.
Allt ska sen packas i båten som sambon tar till landet i morgon bitti när han har ledig dag, själv är jag inte ledig så jag tar bilen ut efter jobbet....

Eftersom vi har grillfest och vi blir några stycken hoppas jag att vi får lika fint väder på lördag som det är idag, jag hoppas kunna bada och simma lite fram och tillbaka till min boj och få sitta i solen en del....
Tittar man på väderprognoserna idag ser det lite ostadigt ut- men varför skulle de stämma just den här helgen när de inte gjort det på hela sommaren?

Dagens mat:

Frukost:
1 glas lättfil med linfrö, 2 klibröd med kalkonpastrami, kaffe

Lunch:
Taikycklingwook med grönsaker och några cashewnötter, vatten, kaffe

Middag:
Kokt fisk med räkkeso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar