måndag 6 augusti 2012

En härlig helg

har jag haft. Redan i fredags åkte jag direkt ut till landet, vi bor i båten när vi är därute och svärfar i huset- det är ju hans hus så det är väl bara som det ska....

Fredagen slutade med bad och middag på bryggan och en liten stund vid tvn i stugan.
Lördagen började med frukost, bad och förberedelser till kvällens grillfest. Det skulle fixas med bänkar och bord på bryggan, grillar, bord och sittplatser vid grillplatsen, drycker till kylning, sallad skulle skäras och potatis förkokas.... och så skulle vatten hämtas och sopor hämtas.....
Timmarna gick fort och det blev bara en skinkmacka i farten till lunch...
och ett par dopp förståss....

Vid halv fyra kom våra gäster och bryggan blev mer än full av alla båtar......
mingel på bryggan med vitt vin, öl, nötter, chips men både morots och gurkstavar fanns till den som ville till dipen...

På grillen fanns kyckling, fläskytterfilé och entrecote och till det sallad och ungsstekt färskpotatis.....
olika såser och röror, bröd och smör...
Några timmar med magen fylld av mat och den goda blåbärspajen med vaniljsås var jag mer än nöjd med min fria dag....

Söndagen började med frukost i solen och simtur innan vi tog en runda med våra gäster för att visa ön innan vi tog itu med städning och röjning innan vi kunde segla hem....

Till lunch på vägen värmde vi rester som blivit över och middagen på balkongen blev kött som låg kvar ogrillat i marinaden....

Helgen har varit väldigt härlig och skön och vilken tur vi hade med vädret!

idag är det måndag och jag skärper till mig igen med att ha proteindag idag och så här ser min matplan ut.

Frukost
2 klibröd som en hamburgare med 3 skivor skivat kycklingkött emellan och ett glas lättfill med linfrön

Lunch
Entrecote och fläskfilerester med kesoröra och lite rödlök

Middag
Rökt lax och äggröra

Härligt soligt väder idag också och fast det inte är så jättevarmt hoppas jag att alla får en fin dag, speciellt ni som börjar jobba efter semestern idag.

Kramiz

1 kommentar:

  1. Du verkar ha haft en toppenhelg ju, och det har jag med, skinnet svider fortfarande lite efter all sol på sjön. Men nu vräker regnet ner, det tycker gräsmattan om.
    Svar: Kläderna behövdes inne på restaurangen, men de låg kvar i båten, så jag frös.
    Jättejättegod mat, men som sagt jättejättedyr också.

    SvaraRadera