torsdag 30 augusti 2012

Proteintorsdag med krokben...

Nej då jag hade inte glömt att det var ProteinTorsdag idag, tvärtom min första tanke när jag slog upp mina mörkblå var "jag måste mikra lax till lunchen" och så rusade jag upp så fort klockradion hade startat....

och så var den här dagen på rull redan 5 över 6....

Hela förmiddagen var det fullt upp först skulle konferensrummet bullas upp för det var förhandling med en tilltänkt ny hyresgäst och vi ville att de skulle känna sig välkomna så jag ställde in kaffebricka och vattenkanna åt dem...
Vi har precis fått klart ett jobb med att installera inpasseringssystem på en av fastigheterna och det är meningen att jag ska ha hand om själva tag administrationen så jag och killarna som fixat det har haft lite extra att göra ett par dagar... och naturligvis var det en av hyresgästerna som missat skicka in namnlista och kodönskemål, så det måste vi ta tag i först av allt-....

Laxen var jättegod men idag blev det ingen promenad, istället blev det en kortare lunch för jag fick uppdraget att åka och köpa tårta och alkoholfri bubbel vi skulle fira att kontraktet med hyresgästen var klart...

och jag vet inte varför men jag tog både en liten tårtbit och ett glas med bubbel med mig till fikahörnan och nej det var inte värd det, tårtan var äckelsöt och "vinet" smakade jätteskumt så jag varken åt eller drack upp det jag tagit, men jag hade ändå förstört min proteindag och det var inte roligt. Efter en stund fick jag ont i magen också....

När jag sent omsider kom hem var jag både trött och hungrig, snabbt gjorde jag middag och sen tillbringade jag ett par timmar i sängen med mitt WF spel, facebokande, bloggande, surfande och tv tittande innan jag tog mig i kragen och förberedde morgondagens lunch, i morgon är det bara att ta sig i kragen och ha proteindag i morgon istället, jag hoppas jag lärt mig något av dagens tårtäventyr så jag gör inte om den dumheten i första taget igen...

I morgon jobbar jag bara halva dagen för jag ska ta hand om yngsta lilla prinsen tuffa Viktor ett par timmar på eftermiddagen och kvällen eftersom hans mamma jobbar med sina yogamassagekunder.

Dagens mat:
Frukost- galett med 2 skivor fondkokt skinka, te, vatten
mellis-
Lunch- 2 bitar mikrad lax med en sås av kesella, lättfil kryddor och dill
mellis- liten tårtbit, en smutt alkoholfribubbel och kaffe
Middag- 1 viktväktar lunchkorv och äggröra på två ägg
kvällis-

....och så önskar jag att alla andra har haft en bättre proteindag än jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar