måndag 27 augusti 2012

Somnade i soffan..

i går kväll- jag kan inte förstå att jag aldrig, aldrig får se slutet på en film. Det kan vara hur spännande handling som helst, jag somnar i alla fall- det är såå trist att aldrig veta hur någonting slutar.....

Oftast har jag inga problem med att byta sovplats när jag sen vaknar när eftertexten rullar, jag somnar meddetsamma efter tandborstningen och sover vidare...

I natt vaknade jag vid halvtre tiden av att en hund skällde- vem går ut med hunden mitt i natten??? och kan man inte se till att hunden är tyst?
Efter det var det svårare att sova även om jag sov lätt tills det var dags att lyssna på klockradions sexnyheter- ja nyheterna kl 6 menar jag ju förståss.

Det blev en lite annorlunda frukost idag, för jag var så sugen på en grön smoothie jag sett i min rawfoodbok, jag har provat gröna smothies förut och känner mig så pigg av dem. Den här gjorde jag i dag:
Starke Alfred

ungefär 1,5- 2 dl spenatblad sköljdes och las i mixern med 2,5- 3 dl vatten
en 3 cm lång bit av färsk gurka skars i bitar
ett 1/2 äpple skars i bitar

allt mixades till en skummig fräsch dryck som hälldes upp i ett stort glas.

En galett med kalkonskivor till och jag fick en mättande fräsch och uppiggande frukost att starta dagen med.

Övrig matplanering i dag:

mellis: en bit av galetten som blev kvar från frukosten, med en klick keso.
Lunch: Fläskfilegrillrester, keso med purjo
mellis: carlsbröd med kalkon till kaffet
Middag: Tacofärs med vitlökkesella var inte så hungrig när jag kom hem så det blev en skål a-lättfil med ingefära och 1 kokt kallt skivat ägg på en bit carlsbröd.
kvällis:

Kollegan drog ut mig på lunchpromenad, det var mulet, kallt, blåsigt och jag var jättehungrig för jag hann ju inte med melliset på förmiddagen, men efteråt var det gott med mat och skönt att ha avklarat runan

På vägen hem var jag in på Willys och köpte persilja och mynta, jag ska prova ett nytt recept - ett tillbehör en grönsaksdag som i morgon- persiljetabouleh. I receptet är det hampafrön men man kan också hacouscous eller mathavre tror jag..men man kanske kan äta hampa i fas 3 och 4.a? jag ska kolla näringsvärdet och jämföra lite....
mycket hacka, hacka blir det i alla fall.

Jag ser fram emot den nya veckan och alla roliga upplevelser som väntar, jag hoppas att den blir lite lugnare än veckan som var så att jag hinner det jag vill göra både hemma och på jobbet.

Och så hoppas jag att alla andra får en fantastisk veckan och en bra måndag!

2 kommentarer:

  1. Du pratar med ett "somna-på-soffan"-proffs. Jag tittar ALDRIG på TV på kvällen utan att spela in det. Oftast spelar jag in det jag vill se och tittar på något annat, t.ex. det jag spelade in dagen innan. Men om jag tittar "live" så spelar jag in samtidigt. Somnar garanterat varje gång, och har missat hur många programavslut som helst. Kollar ju helst på deckare och crime-shows, och hur kul är det att inte veta vem mördaren var? Lättare att spela in och sedan radera om jag lyckats hålla mig vaken hela programmet. Inte alls ovanligt att jag sover hela natten i soffan heller, så jag har alltid timern på TV:n påkopplad också, så att jag inte har den gående hela natten. Jag känner mig själv ganska bra...

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns fler än jag som gör så här, det är ett stort problem när alla andra tycker att man sviker när de får titta ensamma... ja så farligt är det inte nu förtiden för jag har en förstående man ju...

    Visst kan jag också spela in filmer och program och det gör vi när det är något vi inte alls vill missa, men sen blir jag stressad för jag hinner inte alltid titta i kapp..speciellt om det är serier, jag har inte sett förra avsnittet när det är dags för nästa och då måste jag spela in det nya för att titta på det förra...

    SvaraRadera