fredag 24 augusti 2012

Härligt med Fredag

Veckans sista dag, och veckans beting är snart avklarat, det ska bli skönt med lite ledigt nu för jag tycker att veckan varit stressig med massor som hänt både på jobbet och hemma...

Det fanns en tid då kalendern hela tiden var full och var inget bokat för dagen/ kvällen så var det inte svårt att hitta på nåt som fick tiden att gå... jag var så uppe i varv att blev det en halv dag som inget speciellt hände blev jag orolig och mådde dåligt.....
Kanske fyrtioårskris och väldigt nära att krascha in i väggen på samma gång....

Sen lärde jag mig att ransonera min tid och att säga nej, men ibland blir det nåt som ska göras varje dag och då känner jag mig stressad.....

Fredag är just nu min vägdag och i morse kunde jag konstatera +200. Jag känner mig inte så orolig över det eftersom jag var på grillfest i onsdags och jag misstänker att det är lite rest av den. I går när jag vägde mig var det +700 så då är ju 200 ingenting ju....

Idag var vi tjejer på kontoret hembjudna till en kollega på lunch. Vi satt ute i solen och åt och Maria som hon heter hade gjort en jättegod paj. skalet var av dinkelvete och fyllningen bestod av italiensk skinka och oliver i äggstanning och så hade hon gjort en jättegod sallad av olika gröna blad.....och så fick vi förrätt- en räkcoctail med mango, chilli och lite avokado.

En riktig fest var det, allt var så jättejättegott och inte speciellt Dukaniskt så ja, idag har jag slarvat lite....

Efter jobbet ska vi iväg med båten till landet, vi kollade vädret i morse och det ser ok ut fast det ska regna på söndag.... men det nya seglet ska komma i dag och det vill vi ju prova....
Vi hann ju inte veckohandla i går som vi brukar men vi rotade lite i gömmorna i frysen och det såg ut som om vi har mat så vi kan klara en helg, så får vi handla på söndag istället....

Dagens matplan ser ut så här:
Frukost- 1 galett med kalkonskivor, 1 glas lättfil med linfrön& psylliumskal

Lunch - Räkcoctail, Medelhavspaj och sallad hemma hos Maria

Middag - Ungsstekt kyckling och wookgrönsaker

Ha en mysig och fin fredag!

2 kommentarer:

  1. Det lät som en god lunch det där, inte lika spartansk som min makrill i tomatsås med ägg, men katten vart avundsjuk i alla fall;-)
    Vad jag funderade vad du menade med beting, (i tankarna uttalade jag det på samma sätt som geting), men jag kom på det till sist.

    SvaraRadera
  2. Ja, det fanns inget att klaga på vädret, maten och huset med fantastisk utsikt i Stocksund...fantastiskt!

    SvaraRadera