onsdag 22 augusti 2012

Onsdag- Grönsaker

idag är det PV dag i mitt egenkomponerade crusingliv, att det är det just idag beror på att i vår kalender står det idag:

Hemlig utflykt med middag!

Och det är jag själv som hittat på att det ska bli just det, just idag.
Min sambo fyllde ju år för ett par veckor sen och då jag ville att vi skulle gå ut och äta, men det passade inte just då så jag bokade in den här kvällen istället....

Nu kan jag inte avslöja så mycket, för det händer att han läser vad jag skrivit, så jag får berätta om kvällen i morgon istället.

Dagen idag började med en lite annorlunda morgon än vanligt för jag hade tid för mammografi och det var så pass tidigt att det inte var lönt att åka till jobbet innan, så jag fick morna mig lite och äta frukost i lugn och ro för omväxling. Det var skönt med lite lugn för jag känner mig lite låg idag...

Mycket att göra på jobbet idag också och eftersom jag kom senare tog jag bara en kort lunchrast för att äta lite åtminstone.
FB och allt det där har jag inte tid att kolla på under dagen, men jag är med i två dukangrupper så det känns lite förvirrat....
Jag får se hur jag gör om jag stannar kvar i någon av dem....är ju ingen FB människa egentligen .... och har hellre mänsklig kontakt på andra sätt...

Dagens meny

Frukost- 1 galett med kokt mager skinka o några strimlor blek paprika, 1 glas med lättfil, linfrö och psylliumskal.

Lunch- ungsstkt kyckling och zuccinisallad ( falsk potatissallad)

Middag- hemligt än så länge, men ni kan väl hålla tummarna för att vädret håller.


Jag hoppas att molnen som skymmer solen ger sig iväg och att vi alla får en fin onsdag!


Ps. Jag skulle bli extra glad om du som läser min blogg, skriver en liten hälsning- ds



2 kommentarer:

  1. Jag läser alltid, det vet du.
    Önskar er en trevlig kväll och vädergudarna är snälla, här regnar det men det är ju där jag är och kan ju vara helt annat dit ni ska.

    SvaraRadera
  2. Det regnade hela kvällen i Sigtuna också men det var under tak och vi hade en mysig kväll med god mat. Kärestas fick dricka vad han ville och valde öl, och jag tog till mitt gamla knep för att slippa dricka alkohol- jag körde.

    SvaraRadera