fredag 17 augusti 2012

Fredag attack dag 5/5

Vaknade till en härlig morgon efter en natt med orolig sömn, jag har vaknat flera gånger under natten men som tur är har jag somnat om fort efter att ha tittat på klockan....

Det är ju attackveckans sista dag och veckovägning, jag har ju haft lite koll under veckan och visste att det gått åt rätt håll men det var ändå spännande att ställa sig på vågen.
Skulle jag ha kommit under 80 som var mitt första mål?

Ja, det hade jag! Åh så glad jag blev! -3,1 är resultatet efter 4 dagars attack. Lite synd att jag inte kan kolla resultatet i morgon bitti efter de fem dagarna, men å andra sidan sporrar det att sköta mig hela helgen för ett bra resultat på måndag morgon.....

Nu har jag nästan blivit av med sommarens slarvkilon och har bara 2,6 kg kvar till mitt nya slutmål 77 som jag hade tänkt komma ner till tills oktober.
Jag gick ju från crusiefasen in i tredje fasen lite innan jag nått mitt mål för jag var så trött på att det inte hände någonting på vågen och jag bara stod still....men den sista tiden innan semestern kände jag att jag inte var riktigt nöjd med mitt resultat, därför har jag satt ett nytt litet mål.....

Så nu blir det crusing och jag brukar köra 1/1, men jag har inte bestämt mig ännu för hur jag gör. Men jag har förstått att jag ska fortsätta planera det jag äter noga, förbereda mat så gott det går och följa min mat och motionsplan.
Det är den strategin som gjort att jag lyckats så bra den här attackveckan.

I går pratade jag med en av mina söner och plötsligt frågade han: vad skulle hända om du slutade med dina dieter?
Mina dieter? jag har ju bara en diet jag kör, tänkte jag först, sen tänkte jag efter, från hans perspektiv har jag ju hållit på med viktminskning väldigt aktivt sen hösten  -08.....
Det är ju just nu i början det tar lite extra tid och energi, svarade jag- snart äter jag ju som de flesta andra igen sa jag sen..... han behöver ju inte ens veta att jag äter havrekli och har proteindag en gång i veckan i framtiden.
- Jag skulle bli tjockare, olyckligare och ha ont i mina knän - jag skulle bli en jättetråkig gnällig och trist mamma och farmor, sa jag sen....


I morse blev jag sen- det var så mycket jag ville hinna med innan jag åt frukost så det blev bara en tallrik lättfil hemma och så tog jag mackan med mig och åt till kaffet på jobbet.

På lunchen ska jag åka iväg och hämta ett paket, så jag hinner nog inte med en promenad idag och efter jobbet åker vi iväg till vår klubbvik med båten. men där hoppas jag hinna gå på de fina stigarna där innan det blir mörkt....

Matplanering
Frukost- calsbröd med kalkonskivor, en tallrik lättfil med lin och psylliumfrön

Lunch- Kycklingomelett- favorit i repris sen middagen i går kväll

Mellis- Finns kokta ägg, skinka, keso och yoghurt i kylen, vi får se sen var det blir, men det är sen middag idag så jagmåste äta innan jag åker hemåt. Det blev ett kokt ägg och några kalkonskivor till slut.

Middag- Tacopaj- ett experiment jag ska testa i kväll innan jag talar om hur jag gjort vill jag se om det funkar.

Tacopajen blev bra, vi satt i båten och åt medan vi seglade, det gick bra för det blåste inte så mycket så vi lutade någonting.

Framme vid klubbryggan var fullt med vänner och bekanta, några åt kräftor andra hade precis grillat och satt på bryggan, vi anslöt oss till sällskapet, gubben tog en öl och jag hade min vattenflaska och innehållet hällde jag upp i ett vinglas, så jag tror att de mesta tror att jag hade vitt vin i flaskan....

Nu är min attackvecka över, i morgon får jag äta grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar