måndag 20 augusti 2012

P- måndag

Ny vecka, ny måndag- spännande att få se vad den här veckan har för roligheter att bjussa på.

Jag hade en stor önskning när jag vaknade- idag måste jag få tömma magen. Hela förra attackveckan skötte den sig som en klocka, men när jag blev ledig tog visst verkmästarinnan där inne ledig också.... ioch för sig var hon kanske värd det efter veckans arbete....det är inte så roligt när magen har P-dag.

För ovanlighetens skull var jag inte ett dugg hungrig, men till slut tvingade jag i mig lite frukost ändå...

Det blev lite senare än vanligt som jag kom iväg och då blev jag sittande i längre köer än jag brukar på morgonen... och jag hann inte riktigt itid- tur att man kan flexa!
I dag ska jag tom flexsluta tidigare- ett par knattar i Bro behöver hämtas på dagis av farmor idag- så härligt det ska bli att äta middag med dem.....

På jobbet märks det att alla är tillbaka för skrivaren/faxen/scannern började att trilskas, precis om om den ville protestera emot att ledigheten var över för den här gången, för den ville stå kvar i P-läge.
Jag är gärna ansvarig för att kontorsmaskinerna fungerar- så länge de fungerar, när de inte gör det är det inte lika kul....

Jag har haft en bra helg och jag känner att jag laddat batterierna, hela förmiddagen har jag haft spring i benen och på  lunchen var det skönt att komma ut- Idag tog jag långa rundan- 3 km, det fläktade lite och det var nog tur för i solgasset var det väldigt varm,  ja rent av svettigt.



Dagens matplan:
Frukost- 1 galett med kalkonskivor, 1 glas lättfil med lin,psyllium och ingefära

Lunch- ungskokt lax och en röra med keso och svart rom ( och jag är säker på att någon har synpunket på att det inte är tillåtet, men det struntar jag i )

Mellis?

Middag- Grillad kycklingfilé och ägg

Kvällis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar