onsdag 29 augusti 2012

I dag blev det kväll...

innan jag fick tid att skriva i min blogg. Hela dagen har det varit mer än fullt upp med saker att göra, ett tag såg det tom ut som om jag inte skulle hinna ta min lunchpromenad men till slut kom jag ut i solen i alla fall...

Det händer mycket på jobbet nu och det märks att hyresgästerna kommit tillbaka från sina semestrar, det har varit en hel del att göra med nyckel och tagbeställningar, vi söker en ny VD, har ny styrelse som vill ha rapporter och sånt på ett annat sätt, och vi har förhandlingar med en stor hyresgäst om villkoren för deras kontrakt. Vi är ju inte så många så de flesta blir involverade på något sätt när något händer.
Med det är roligare nu för tiden går lite fortare än för ett par veckor sen när jag satt ensam och mest satt och surfade av tiden hela dagarna.., ..

När jag kom hem från jobbet böt jag om till träningskläder och tog en snabb promenad till båten där älskling var och pysslade, han hade varit på pizzerian i Blackeberg och hämtat krögarsallad. Den består av sallad, tomat, gurka, lite majs, ett halvt kokt ägg, kokt skinka och kyckling. Till det får man dressing, bröd och dricka. Jag plockade bort majsen och tog bara en liten smakbit av brödet och så drack jag loka citron. Byttorna är välfyllda och vi brukar dela på en och bli lagom mätta.

Hemma igen tog jag itu med en sak som jag retat mig på ett bra tag- jag ställde mig och strök- inte så roligt när man står där men efteråt känns det skönt, nu har jag strykna blusar att ha på mig på jobbet.

Nu börjar det bli hög tid att avsluta den här dagen, i morgon är det proteindag och jag har inte förberett någon mat, får väl slänga in lite lax i micron kanske...

Jag hoppas att alla andra haft en bra onsdag och att ni får sova gott.

God Natt!

Ja visst ja, jag glömde ju skriva upp dagens mat:
Frukost- ett glas lättfil med linfrön och psylliumskal, en galett med kaklonpastrami
Mellis - ingenting var inte hungrig
Lunch- Köttfärs och persiljesallad ( persilja, tomat, gurka, hirsfrön + dressing av lite olivolja, lime och salt- allt blandas ihop jättegott och fräscht)
mellis- carlsbröd med 2 skivor skinka
middag- krögarsallad, liten bit bröd
kvällis- kokt ägg på en liten bit carlsbröd

2 promenade a 30 minuter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar