tisdag 28 augusti 2012

Vilken tur!

att inte alla mornar är som den var i dag. Jag stressade på lite extra för att komma ut i bilen för att höra på "spelet om stockholm". De har ändrat sändningstid den här säsongen och jag som är frågesportfantast vill gärna höra den. Dessutom är det ju bra att komma iväg i tid och slippa hamna i köerna.
HAHAHA!
Jo då jag hann köra ut bilen och stänga garagedörrarna innan tävlingen drog i gång, och jag fick sitta där länge för det var årets värsta köer. Det är inte ofta jag sitter i kö på väg till jobbet eftersom jag åker norr om stan och slipper ta mig från söder till norr och det är jag glad för, men idag tog resan en timme och tio minuter, och det är inte så skoj ju.

När köerna släppte körde alla som idioter och plötligt var det en bil framför som tvärbromsade och efter mig låg en bil jättenära, det var bara att ställa sig på bromsen och då flög både min handväska och matssäckskassen iväg för att hamna upp och ner på golvet. Som tur var var det ingen burk som tappade locket, jag var speciellt orolig för flaskan med min gröns smoothe som jag inte hann dricka hemma men den klarade sig den här gången.

I maj fick vi nya datorer på jobbet just min dator måste vara lite trött idag för den vill inte starta och det känns som om det är sirap i den, det hänger ingenting och jag kommer inte åt vårt nätverk och det gör att jag inte kan jobba med det jag borde och vill just nu...

Tur att solen skiner i alla fall och att det är yogadagen idag, det får mig alltid på gott humör....

Förresten den där stunden i bilköerna kanske inte var så obra för mig ändå, när jag kom fram skulle jag äta min smoothie och passade på att bjuda mina närmaste kollegor- de tyckte att det var gott och jag fick en idé:
Det är jag som fixar fikat åt oss på kontoret- varför inte ha en hälsovecka i höst med smothies, grönsaker med dip, frukfat och annat nyttigare än kakor och ostmackor?

Jag lyssnade med en av tjejerna som är lite pigg på ideer, hon tyckte att det var en bra idé och att vi  kunde plussa på med obligatorisk lunchpromenad för alla.
Jag ska prata med vår VD Calle när han kommer in, men först ska jag fila lite på förslaget.


Min matplan för dagen:

Frukost: Grön smoothie och en galett med 2 skivor fondkokt skinka
mellis. kokt ägg
Lunch- köttfärs med kesellavitlök/persiljesås
mellis- tidig middag idag pga yoga- fläskfile från igår, keso
kvällis?

Lunchpromenad i solen och yoga.

Hoppas att alla har en väldigt bra tisdag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar