torsdag 9 augusti 2012

Alldeles för sent...

Är det att börja tänka på vad jag ska skriva om idag,men det har varit en lång rörig dag och dessutom sambons födelsedag- nu är han mycket äldre än mig eftersom det dröjer ett halvår innan jag är så gammal som han...;)

På jobbet blev allt inte alls som jag trott det skulle bli, det hade varit inbrott hos en av hyresgästerna och alldeles efter de hört av sig ringde en annan om en vattenskada... Så killarna hade en hel del att stå i....
För fjärde gången den här veckan fick jag ringa till DN om tidningen som inte kommit,tidningsbudet säger att han varit här, så nu undrar vi om det är vår hyresgäst som "lånat" vår morgontidning.

Sambon fyllde som sagt år och jag ville att jag skulle få bjuda ut honom på middag, men han har så mycket på sitt jobb nu att han helst ville vara hemma, så det blev lite gomat hemma istället oxfilé, klyftpotatis och budapestrulle.

Så ikväll blev det inte så värst Dukanvänligt.

Dagens mat:
Frukost: galett och vaniljyoghurt, kaffe

Lunch: pannkakor med kalkonbacon, vatten och kaffe

Middag: oxfilé, några klyftpotatisar,sallad, 1 glas rött vin, kaffe och en liten bit budapestårta

Nu är det dags att släcka lampan- i morgon är en ny annan dag och jag kan göra ett nytt försök att få in mig på rätt kurs- jag ska klara av att ha en proteindag i morgon igen- sov gott allihop.

2 kommentarer:

  1. Heter din sambo annons?
    Min gubbe är också ett halvår äldre än mig, men i september blir vi lika gamla.
    Fast han brukar retas och säger att nästa år fyller du 53, och jag blir sur och tycker det låter helt fel för jag är ju bara 51, fast det värsta är att det stämmer ju.
    Ha en bra proteindag, du klarar det! Kram /Mona

    SvaraRadera
  2. jag kan bara skylla på att jag skrev på paddan och den byter ju ut ord hur det passar den....för jag tror inte att han själv vill byta sitt namn till annons...hihi..

    SvaraRadera