lördag 25 augusti 2012

Vad ska jag göra???

Under helgen har jag ett problem jag måste lösa....
Eller
Problem kanske det inte är men jag måste bestämma mig.

Jag har under min viktminskning blivit mer och mer intresserad av Rawfood. I födelsedagspresent köpte jag en kokbok och provade en del sallader och smoothies som passade in i fas 3 och 4.
I våras fick jag iden att jag ville lära mig mera och började leta efter kurser och nu har jag hittat en som startar i slutet av september.
10 tillfällen på distans, 1 timmes personlig kostrådgivning, en bok, tillgång till en sluten FB grupp för peppning och möjlighet att göra hårmineralanalys till halva priset.

Just hårmineralanalys gjorde jag förra hösten och i våras, det var då det visade sig att jag hade bla candida och att kroppen lagrade kalk i muskler och leder istället för i skelettet....
Det blev ju en jobbig Dukantid när alla mejeriprodukter ströks på matsedeln och jag åt en massa olika tillskott med mineraler.....

Men nu var det ju den här kursen jag funderade på.....
Rawfood består ju av mycket grönsaker, frukt, nötter och frön mm och tillagas i en temperatur som inte överstiger 42gr.
Jag känner att jag vill komma ur sallat/ tomat och gurkträsket man lätt ramlar ner i, att kunna variera grönsakerna till maten och äta mer vegetarisk mat.

Men jag är också lite orolig för alla energiens nötter och frön fast å andra sidan behöver man ju inte äta det varje dag efter kursen om man inte vill.....
Kursen är en "lättare liv kurs" på tre veckor och om man behöver gå ner i vikt kan man gå ner 5 kg på de veckorna- men det är inte det argumentet som gjort mig intresserad utan möjligheten att fortsätta äta Dukansk med mer grönsaksvariation.

På söndagskväll måste jag ha bestämt mig- snälla ge mig ett råd, hur ska jag tänka/ göra?

1 kommentar:

  1. Det låter ju jättespännande, jag har också en tendens att fastna i sallad, tomat, gurk-träsket som du kallar det.
    Lite nötter och frön i fas 3 går säkert bra.
    Då kan ju du komma med inspirerande gröna Dukangodkända vegetariska tillbehörstips och recept sen.
    Jag röstar för JA.

    SvaraRadera