lördag 18 augusti 2012

Lördag- Crusie 1

Att få sova till halv åtta, ligga och mysa och lyssna på "ring så spelar vi", äta sen frukost, bada och ta en promenad innan man hissar segel=önskedrömslördag och så har jag haft det idag.

Inte blev det sämre av att vi åkte till vårt favoritställe där vi gick ut i skogen och plockade med oss lite mer kantareller som vi hade till middagens grillade rostbiff.
När vi var i skogen idag insåg vi vilken tur vi hade förr veckan då vi hittade så mycket, det var mycket mindre svamp här nu, men det vi hittade räckte ju.

Grillen plockades fram och "tältet" sattes upp så vi sitter ute ute utan att behöva frysa för det blåser lite, när det mörknar tänder vi ljus och lyktor och får riktigt mysigt.

Dagens mat:
Frukost- 1 galett värmdes i ugnen på la jag skivor av 2 kokta ägg och lite svart rom, 1 skål med lättfil, psyllium och linfrön.

Lunch- 1 bit Carlsbröd med en klick skagenröra- rest från i torsdags och en kopp kaffe

Middag- Grillad rostbiff, falsk potatissallad(min variant av ett recept jag såg påFB i veckan) kantareller och kokt sparris.

Snart ska jag ta itu med disken, sen blir det lördagsmys.....


Jag hoppas att alla andra också får en mysig och bra lördag.

1 kommentar:

  1. Du tycks ha haft en riktig Dukandag, till skillnad från mig som smarrade i mig mjölkstuvade makaroner, och det var gött!
    Svar: Ja, idag är jag glad, vågen log mot mig i morse;-)

    SvaraRadera