söndag 26 augusti 2012

Grillat till middag!

En fantastiskt fin lördag med strålande sol och svaga vindar.
Fint att vara på sjön en sån dag, om man inte ska prova nya segel som vi skulle, vi har sällan varit ute så länge och kommit så kort bit, kunde vi konstatera innan vi startade motorn och tuffade tillbaka till bryggan på landet.

De timmar som var kvar innan solen gick bakom trädtopparna och vi skulle komma in i skuggan.... fördrevs med pyssel med båten, bad och lite WF spel med Mona, hon vinner alltid, men en vacker dag så....

Lunchen var en paj som vi åt ute på sjön och till middag grillade vi fläskytterfile som jag gjorde en sallad till och lite guccamole för det fanns lite halvdana avokadon som gubben ofta köper hem och som blir liggandes....
Jag smakade en klick av röran och så slankt det utan problem ner ett par glas vin också.

Idag åker vi hem, nästa vecka ska planeras och jag ska åka och handla, kanske hinner jag stöka lite hemma också för vi är hemma tidigare än vanligt den här söndagen eftersom det regnar så mycket.
Mest av allt hoppas jag komma ut och röra på mig också...

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar