tisdag 13 november 2012

Annorlunda tisdag...

Idag fick jag lite sovmorgon för jag skulle vara i stan kl 9 för att lämna prover till en hälsokontroll om en dryg vecka. Jag gillar inte när jag ska på såna grejer på morgonen för då måste jag ta bilen och trassla i trafiken och leta parkeringsplats.
Jag är ju infyttat till stan och kan inte skryta med att jag hittar så bra men med hjälp av GPS brukar jag numera komma dit jag ska... Det gjorde jag idag med och hittade också en parkeringplats ganska nära min slutdestination....

Jag var tom lite tidigt ute och kunde sitta och realxa lite innan, tänkte att det säkert var bra för blodtrycket...
jag fick ett papper att fylla i medan jag väntade och så ville de ha ett urinprov i en platskopp i ett skåp på toa så jag gick dit....
och insåg när jag spolade att jag glömt kissa i koppen....

Ja nuförtiden är det ju inga problem med att få till en skvätt efter en stund så det fixades ju innan jag skulle gå.

Det kollades längd och vikt, syn, hörsel, blodtryck och midjans höjd över havet och omkrets... allt var ok förutom synen så nu ska jag till optikern och justera glasögonen... lagom till jul får jag alltså lite oväntade utgifter....

Vi kom ju förståss in på att jag väger lite för mycket, men när jag berättade att jag vägde mycket mer för 4 år sen, tyckte hon att jag gjort ett bra jobb och att jag inte skulle stressas för att det just nu verkade vara en platå... det är bra att det går långsamt så att kroppen hinner med i svängarna, det kommer att lossna så småningom och det tar olika lång tid för olika människor, Hon frågade om mina mål och vi pratade om vikten med motion och träning och hon verkade tycka att jag var inne på en bra väg...

Jag kom till jobbet halv elva och då var jag jättehungrig och åt min lunch för några kollegor, däribland jag skulle hälsa på en kollega som bröt foten i helgen och skulle muntras upp.... så jag var bara in och vände på kontoret innan vi åkte igen.....

På eftermiddagsfikat hade jag tagit med mig en rawfood chokladtårta som jag gjorde i lördags och som jag bjöd mina kollegor på- de tyckte den var god och såg fram emot flera nyttiga alternativa fikan....

idag ska jag på yoga så jag åt middag redan straxt efter tre. det passade ju bra idag när jag åt lunch så tidigt...

så här såg min mat ut idag

Frukost: keosfrutti, vatten lite te
Lunch: Pannkakor fyllda med skinka och mjukost
middag: lax och en kesellaröra med crabstiks
Kväll: 2 bitar carlsbröd, en med skinka, en med västan och lite 2% ig grekrisk yoghurt  och grönt te efter yogan före kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar