tisdag 27 november 2012

Det är bara regn hos mig....

Om det är så att det regnat hela hösten, är det ingenting mot hur det regnar idag då det liksom regnar på tvären.... Brr idag är det skönt att ha ett innejobb...

Här inne i ljuset kan jag sitta och huttra, för fryser gör jag idag med. jag vet inte om det beror på att jag äter proteiner idag också eller om det har att göra med att jag varit till naprapaten och han gav mig rejeält med liniment efter massagen. Så nu har jag order om att ta det lugnt men ändå röra på mig och hålla mig varm och inte bära någonting med den armen.....
Jag har ju gått med den här frusna skuldran ett tag och jag gör vad som helst bara jag blir bra, jag ska inte åka och handla någonting idag, men har ett paket på tobaksaffären men det kanske jag kan ta med vänsternäven...

Jag funderar lite av och till på det här med mål och framförallt MÅLET! Att jag varit vid målet men nu har tre kilo tillbaka innan jag är där...
tre kilo- det är ju ingenting egentligen, ingen annan kommer kunna se att jag gått ner tre kilo till och ingen annan ser ju på mig att jag väger tre kilo över mitt mål....
Så varför är det så viktigt? och varför verkar det så omöjligt att komma dit? varför står jag på platån runt 80 vecka efter vecka?
Kan det vara så att jag egentligen inte tycker att det är så viktigt att nå mitt mål?
Att jag aldrig varit en tävlings människa eller målfokuserad och inom mig insett att jag är bra som jag är även om jag inte är bäst eller ens bättre än någon annan?
Att jag duger både i mina och i andras ögon som den jag är för att jag är just den jag är och gör det jag gör.....

Kanske var det därför jag inte heller direkt led av att jag blev större och större, det spelade liksom ingen roll för jag visste att jag var bra som jag var...

Kanske är det för att jag aldrig behövt nått några mål eller vara bäst som jag inte vet hur man gör när man kämpar för något man verkligen vill....

De som känner mig och vet att jag kämpat med många saker genom åren, kanske har kampen då gått som på räls utan mer som på bananskal framåt i sakta mak...

Jag vill ju så gärna komma i mål nån gång, eller vill jag inte?

Dagen idag är en proteindag igen och eftesom det är yoga i kväll bör jag äta ett ordentligt mellis vid 4-tiden, så här ser planen ut:

Frukost: lite kesofrutti med psylliumfröskal och krossat linfrö, galett med 2 skovor kalkon, te

Lunch: 2 äggs omelett med vv- korv, vatten, kaffe

Mellis/middag: Dukanbulle med kalkon och keso med salsa i

Kväll: Grönt te ett kokt ägg med lite light kaviar och lite kesella med funlight i

2 kommentarer:

  1. Självklart duger du som du är, jag har faktiskt tänkt likadant, att det kanske inte gör så mycket om jag väger 2-3 kilo mer än målvikten.
    Det är ju bra mycket bättre än att väga 23 kilo för mycket.
    Men samtidigt så vill jag inte riktigt ge upp, det skulle kännas som ett nederlag när jag kämpat så länge.
    Jag hoppas ju att det finns en platå till, lite längre ner, och den skulle jag vilja fastna på;)

    SvaraRadera
  2. Den där platån längre ner vill jag också komma till det får ta hur lång tid det tar helt enkelt. Jag vet ju att jag kan.

    SvaraRadera