måndag 12 november 2012

Det var en bra proteinmåndag....

tills det gick upp för mig att vi skulle uppvakta svärfar som fyllde 83. Jag åt proteiner hela dagen, stod emot suget efter godis men när jag kom hem och det var dags för middag tog jag av lathet samma som älsklingen- sparrissoppa fast med carlsbröd med skinka....

sen åt jag en knäckebit med bregott och ost- dagen och kvällen var ju ändå förstörd eftersom vi skulle till svärfar...... tänkte jag.
Jag har berättat det förut, min svärfar är riktigt duktig i köket och suverän på att baka.... idag hade han gjort en sorts glasstårta med digestivekex i botten och philladelfiaost, grädde och ägg i smeten.
Jag smakade en liten bit och sen tog jag en liten bit till... dagen var ju ändå förstörd så....

Och jag tog ju faktiskt en riktigt snabb powervalk på lunchen- 40 min..i härligt soligt höstväder.... så kanske är jag inte så mycket på minussidan ändå....

Jag har bestämt mig för att inte väga mig förrän på fredag den här veckan för att slippa stressa upp mig på att vågen inte samarbetar med mig just nu, jag är medveten om att Dukan rekomenderar daglig vägning för att hålla motivatioinen uppe men hur den ska hållas uppe när man går upp istället för ned kan jag inte riktigt förstå....
Men det blir inte riktigt så ändå för i morgon ska jag på provtagning inför en hälsokontroll och då lär det väl ingå vägning kan jag tänka.....

När vi kom hem från svärfar fixade min raring disken och jag fixade mat till i morgon- då ska det i alla fall bli en riktig proteindag hela tisdagen lång....
ja, och så är det ju yogakväll- härligt!

Dagens mat
frukost- kesofrutti, kaffe, vatten
mellis- ägg
lunch- tunnapannkakor med mager kokt skinka i, vatten, grönt te
mellis- kaffe, carlsbröd med kalkon
middag- sparrissoppa, carlsbröd med kalkon, en hård med bregott och ost
kvällis- kaffe och glasstårta hos svärfar

Nu har jag krypit ner i under täcket och ska snart släcka lampan- God natt!

2 kommentarer:

  1. Nu tänkte du så där som man inte ska, att dagen ändå är förstörd.
    Ett misstag är bara ett misstag, men två eller fler misstag kan förstöra en i övrigt bra dag.
    Nu är det långt till fredag, det reder sig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Svar: ja, jag vet och så brukar jag ju inte tänka.... men du har rätt det är långt till fredag och nästa vägning.... i alla fall tre stycken man kan göra så bra som möjligt...

    SvaraRadera