torsdag 29 november 2012

Provsvar!

Efter en natt med dålig sömn- jag vaknade vid fyra av vinden som pepven genom den öppna springan i fönstret- efter att ha kissat när jag ändå var vaken var det omöjligt att sova och jag insåg att jag nog hade ont i huvudet och gick upp igen och tog en alvedon innan jag stängde fönstret.
Vi sover bäst med det lite öppet men jag vill gärna ha tyst omkring mig när jag sover.....
Vid fem tiden somnade jag igen och straxt före sex ringde klockan- då var jag ganska trött.....

idag har varit en ruschig dag på jobbet som startade med styrelsemöte redan klockan nio, jag var inte med på mötet men skulle förbereda rummet de satt i med vatten, glas och kaffe....

Efter lunch tog jag tunnelbanan in till city för ett läkarbesök då jag skulle få svar på de prover de tog för lite mer än en vecka sen. Det var så vackert ute med den gråa himlen och de vita snöklädda träden och jag var lite överraskad att det vita fått ligga kvar....
- jag har varit lite nervöst för att proverna, speciellt kolesterolproverna skulle ha ändrat sig till det sämre av alla ägg jag ätit de senaste två åren så när läkaren sa att jag skulle sitta ner bredvid henne och att vi skulle "jobba" tillsammans tänkte jag att nu är det klippt....

Men det visade sig att jag fortfarande har unikt fina värden- ialla fall för en person i min ålder, som en annan läkare på förra hälsokontrollen före mitt Dukanliv kommenterade saken..... Det kändes så otroligt skönt att höra....

Däremot har mitt blodtryck trasslat sig lite och sen jag gjorde mitt lilla hjärtingrepp i våras har det varit lite i överkant, sen dess har jag ju också haft problem med svullna ben och nu ska jag prova med en vätskedrivande medicin för att se om benen blir bättre och att bloctrycket sjunker.... annars blir det en sk 24 tim kontroll av trycket och medicin.....

idag var veckans sista arbetsdag för i morgon ska jag vabba- vilken underbar förmån det är att jag som farmor kan hjälpa till och få vab pengar för det när det behövs.... egentligen hade det behövts hela veckan, men jag har inte kunnat vara borta från jobbet. Till i morgon har jag laddat med  en pepparkakshussats, glasyr och nonstop och så ska jag ta med mig min pysselbox... scrapbookingrester jag sparat och som brukar vara populära hos killarna att utforska- kanske kan vi få till lite pyssel till pepparkakshuset....

i dag är det torsdag och proteindag och det här har jag ätit:

Frukost: Galett med 2 skivor kalkon, kaffe, vatten
Mellis: kokt ägg
Lunch: Buljongkokt torsk, hackad röd lök och lite hackad tomat med keso blandat med ajvar relish, vatten
Mellis: keso med kardemumma, kaffe
Middag: Tacofärs med en klick kesella naturell, lite salsa och riven parmesan, vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar