torsdag 22 november 2012

I går...

Var det onsdag och jag skrev ingen blogg det bara blev så...
Sov dåligt och vaknade redan före halv fem och sen kunde jag inte somna om- det händer ibland och jag är glad för att det inte händer så ofta...

Kände mig både trött och mörbultad på förmiddagen och mitt humör sjönk lite när jag fick sitta och redigera en databas där vi skriver i förbrukning på el, fjärrvärme och vatten i fastigheterna.... databasen strular och jag har under året fått flera olika direktiv om vilka uppgifter som ska skrivas in... killen som har hand om det är ganska ny här och lite "i det blå" han glömmer vad han har sagt och tolkar saker på sitt eget speciella sätt.
Förra gången han ändrade sig skrev han ut ett papper till mig som underlag- det var ju bra, för det kunde jag visa honom i går när han kom och sa att det saknades uppgifter....

men det var ju ändå jag som satt i tre timmar och jobbade i kapp i en databas som inte visade vad jag skrivit i och sen plötsligt hade dubbla uppgifter....

Resultatet i min möra nacke/ axel var inte roligt och jag var väldigt trött när allt var klart. Så här i slutet på året är ju pärmarna med bokföringsmatrial väldigt stinna och tuna och jag ska ju helst inte bära dem, i alla fall inte med mn högra hand....

Det blev i alla fall en promenad på lunchen och jag piggnade till lite, men eftermiddagen var oändligt lång- antagligen för min korta nattsömn.

På kvällen hade jag bestämt mig för att stöka lite i köket och började med ett brödrecept jag fått av en FB kompis- det blev såååå gott.
Det blev inte så mycket annat stök gjort för det fanns bara två ägg kvar och käraste gubben vill göra pannkaka i dag så jag sparade dem till honom och bestämde mig för att köra rawfood dag idag så jag slängde ihop en sallad med spenat, zuccini och morotspasta, en bit gurka, en klyfta rödlök, en tomat, en halv röd paprika, några svarta oliver! och lite 3% fetaost i tärningar.... så det blev lite grekisk sallad över min låda...

Gårdagens mat:
Frukost: galett med skinka och skivat kokt kallt ägg, 1 glas med citron lättyoghurt med lite solros, linfrön, hampakross på

Lunch: Kalvsylta, 1 kokt ägg, 1 tomat, rödbetssallad ( en bas av kesella och lättmajonäs, salt och peppar blandat med tärnad inlagd rödbeta)

Middag: Tallrik med 2% grekisk yoghurt och citronyoghurt med linfrö, solros- pumpa, hampa och chokladnibs

Kvällis: Te och Rosis bröd med light philadelhia

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera