torsdag 1 november 2012

Inget är idag som det var i går...

Sov gott hela natten.

Vaknade pigg och glad.

Godisskålen på jobbet står kvar och det gör mig ingenting alls- jag är inte ett dugg sugen idag. Det kanske var bra att ge efter för godissuget och äta av godsakerna.
 Inte för att det är bra att fuska på en fuskfrivecka men för att jag för första gången blev medveten om hur jag reagerade, jag hoppas att jag minns det länge.

Först var jag inte sugen alls, sen tog jag ett par bita och innan jag gick hem hade jag ätit gansa många......
Och jag var så pigg, det spritte nästan i benen, det fanns så mycket jag ville göra.....

När jag kom hem hade sambon redan ätit middag och krypit ner i sängen för han var krasslig och hade ont i sitt knä...
så jag la mig en stund och gjorde honom sällskap.....

Två timmar senare vaknade jag till livs igen och var urhungrig. Hade jag nån mat planerad?
Neeej...
Så det fick bli en galett med kräfstjärtar och mjukost och massor med dill i soffan lagom tills de kärlekskranka brudarna som vill ha årets bonde drog i gång på tv....

Det blev inte mycket annat gjort i går och när Bonde söker fru var slut kröp jag till sängs igen....

Kanske behövde jag sova lite för jag somnade nog vid tiotiden redan.....

Idag har jag pv dag och eftersom ingenting fanns förberett i morse på grund av min koma igår fanns ingenting förberett till idag så det blev lite av "tager vad man haver dag" och nu har jag fått hem de kosttillskott jag behöver för att starta en detox period- 10 dagar med massor med grönsaker, vit fisk, skaldjur och kyckling och jag tänkte kombinera in mina detoxdagar med dukan och köra mina p och pv dagar i 1/1 tempo med förhoppningen att få lite extra energi i höstmörkret....

I morse var det några kapslar jag åt och de var lätta att få ner, men sen är det ett pulver som ska tas två gånger mellan måltiderna och det har jag med mig på jobbet, jag tog en portion vid tiotiden- den smakade urkurk... nu är det snart dax för andra dosen.... och jag gruvar mig lite....


Frukost: Grön smothie med spenat, morot, romansallad, spirulina, lite rester från en sallad, ingefära, citronsaft från en färsk citron.... och ett kokt ägg och vatten

kaffe när jag kom till jobbet

Lunch. kokt ägg, 1 burk markill i tomatsås, rosbiff, vatten, grönt te

Mellis: Kesofrutti finns med till jobbet i en burk om jag är hungrig på eftermiddagen

Middag kommer  att bli omelette med tomater och persilja


I kväll blir det lite förberedelser inför helgen, lite handling och pyssel..... i morgon kommer ett barbarn på besök...

Någon handling blev det inte men jag är nöjd med vad jag åstakom i köket i kväll, när jag ätit middag tinade jag kycklingfile som sen fick stå i ugnen medan jag gjorde muffins och carlsbröd....

Så nu sitter jag i soffan med en kopp nespresso med fötterna i högläge- i kväll är de inte så svullna som vanligt men det beror säkert på att jag i morse drog på mig mina träningsstrumpor med kompression, sk stödstrumpor....
 och jag är jättenöjd med min dag som varit en riktigt ofuskgrönsaksproteindag....

I morgon är en ny dag- en proteindag och den fuskfria veckan är slut och jag ser fram mot en fuskfri helg, i morgon jobbar jag bara halva dagen, många tar ledigt då men jag gillar när jag får gå hem vid lunch....


Ha en bra Torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar