lördag 10 november 2012

Och så blidde det lördagskväll...


Vart den här dagen tog vägen, ja du det kan inte jag svara på.... fort gick den eller det kändes kanske som det eftersom det börjar skymma så tidigt....

Vad har jag pysslat och sysslat med idag då?

Först blev det ju en slapp morgon... inte förrän vid halv tio satt jag vid frukostbordet, ledsen och besviken efter min lördagsvägning...

På diskbänken stod linfrön och mandel i blöt i två olika skålar.... linfröna skulle bli linfrökex, som jag brukar ta till kvällsfikat med lite lightost... linfrön är ju tillåtet och kan ju behövas i en trög mage som min.... inte för att jag märker att det gör någon speciell nytta därinne..... men kexen tycker jag om.

Vad jag skulle ha den blötlagda mandeln till, det hade jag ingen aning om men förstod ju att jag måste göra någonting av dem så det var bara att sätta igång.

kexen stod i ugnen hela dagen på låg värme, mandeln blev mandelmjölk att ha i smothies...

Mitt på dagen tog jag på mig ordentligt med kläder, och tog min mobil och stack iväg på powervalk. med Anders Glennmark i öronen kom jag hem igen 58 min senare- svettig men jättenöjd med min 6,3 km långa runda, jag var helt fel klädd med alldeles för varma kläder.... duschade och sen körde jag min yoga -dvd jag köpte på mässan häromdagen....

Sen åkte min älskling och jag och handlade- vi hade inga grönsaker hemma och igår fick vi varsin bräda att göra plankstek på av svärfar, så till den behövdes ett par köttbitar så vi kan inviga plankorna i morgon...

När vi kom hem igen satte han sig och jobbade och jag ställde mig i köket- jag hade hittat rispapper i affären och ville att min raring skulle få prova en rätt jag lärde mig på rawfoodkursen- man gör ett litet kuvert med grönsaker som man sen doppar i en stark sås... lite pyssligt är det att få ihop paketen men jag tycker jättemycket om dem, sambon var inte överförtjust men han åt ändå en rulle.... innan vi åt räkorna som var vår lördagsmysmiddag....

När jag höll på med risrullarna fick jag inspiration till vad mandlarna som var över skulle användas till och snipp snapp slut- nu står en kladdig chokladkaka i kylen som ska bli spännande att smaka till kvällstet....
Tror inte att vi kommer äta upp så mycket av den utan jag kommer ta med mig till jobbet på måndag och bjuda kollegorna på den...

Kvällen tillbringas i tv soffan,just nu med Så mycket bättre- i kväll är det missLi ś dag- jag gillar hennes glada roliga låtar.... lite WF och ytazy....

Dagens mat.
Frukost: Mikrobulle rostad och delad i två delar- den ena med mager ost och skinka, den andra med kallt skivat ägg ( 2 st), te

Mellis: Smothie med mandelmjölk och blåbär

Middag: Rispappersrullar med grönsaker, räkor, lättöl, kaffe

Kvällis: rawfoodchokladkaka och grönt te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar