fredag 2 november 2012

Halvdag på jobbet/ heldag med P


Så var det redan fredag igen, och en av de bästa för jag jobbar bara 4 timmar. Många tar ledig på halvdagar men jag gillar dem- det är så härligt att gå hem tidigt och göra något man inte brukar...

Idag ska jag åka till skogskyrkogården och min farmors grav, ja farfars är det ju också men han dog när jag var lite och jag har bara svaga minnen av honom....så jag säger farmors.

Efter kyrkogården ska jag hälsa på min gamla faster som bor i närheten, hon fyllde 80 i somras men var ganska sjuk då så jag kunde inte hälsa på henne.

Det är ganska längesen vi sågs, då hade jag gått ner 22 kg med xtravaganza och kände mig mager som en sticka, jag hade berättad det i telefonen för att förbereda henne inför besöket.....
När vi hälsat sa hon: Men så smal är du ju inte!

Jag har funderat mycket på vad hon menade... och lite ledsen kan jag nog erkänna att jag blev....
- men jag skyller på att dels är hon gammal och dels hade hon inte sett mig när jag var som tjockast... och för henne är jag för alltid farmors första barnbarn, den lilla söta flickan.....

I kväll kommer bonusbarnbarnet Theo för att hälsa på sin farfar och mig för pappa är på galej- första gången han sover över och han får inviga bäddsoffan vi köpte till förra julen.
Det är inte ofta vi har nattgäster hemma som ni förstår...

Dagen är en proteindag och så här ser matplanen ut:

Frukost, lite lättfil och en galett med kalkon

Lunch: grillad kycklingfile med kesellaröra

mellis: carlsbröd med kalkon

Middag: kättfärs ala tacostyle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar