torsdag 8 november 2012

Mässdax!

En gång om året är det en mässa jag inte missar nämnligen Allt om Hälsan mässan i Älvsjö.
Jag vet inte hur många år jag varit på mässan, ja ett par år har jag tom stått på den som säljare själv, ingenting kan få mig att missa denna mässa och de flesta åren har jag haft sällskap av sonhustrun Katarina....

I dag var årets stora dag och jag tog ledigt två timmar för att vi skulle hinna gå dit i kväll, första dagen.... Förr var det alltid på lördagarna vi gick, men i fjol hade Katarina bebis hemma och ville inte släpa på vagn bland alla människor så vi åkte dit första kvällen- fördelen är inte så mycket folk att trängas med- nackdelen mindre tid att gå runt...

I år är mässans tema mod. Mod att våga förändra sitt liv....
och något som var förändrat var själva mässan- den var väldigt luftig i år, inte så många utställare som för ett par år sen och vi saknade många av våra "gamla" stationer som vi besökt under åren..... Det fanns mycket ändå att titta på och om det förra året var mycket naturkosmetika så var årets trend rawfood, superfoods, och yoga....
paulin hade en stor monter och man kunde köpa chokladpraliner och nötter.....

Jag hade sett fram mot att höra om Rawfood och Erika, men det var visst ändrat....för hon skulle inte komma förrän i morgon....
jag köpte i alla fall lite rawfood kakaonibs och hampafrökross.... och Malin Berghagens nya yogaskiva... så nu kan jag yoga på helgerna, kvällarna och morgnarna om jag vill och har tid....

Och visst är det typiskt- nrä jag för en gångs skull ska åka komunalt- då missar jag tåget både när jag skulle till Älvsjö och när jag skulle åka hem- och fick stå och vänta i en kvart på nästa tåg... när jag skulle hem gjorde det inte så mycket men att missa när jag åkte dit gjorde ju att jag fick mindre tid på mässan.

Dagen på jobbet var inte rolig i dag- min dator har bara strulat- försökte starta om flera gånger, och ibland gick det bra ibland tog det evigheter och när den väl startade fick den ingen kontakt med nätverket....
Till slut fick jag hjälp och ny nätverkssladd och skulle skicka betalningar, registrera fakturor och betalningar - då klappade skatteverkets dataserver ihop!

Så det var i sista minuten allt var klart och jag kunde sticka iväg- och glömde den matiga mackan jag gjort till matsäck i kylen på jobbet.....

Annars har maten gått bra idag, det här har jag ätit:

Frukost: Spenatsmoothie och ett kokt ägg

Lunch: Räkomelett

Middag: sallad på mässan, korv med bröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar