lördag 17 november 2012

Vart tog den här dagen vägen...?

Ja det kan man undra nu på kvällskvisten och man inser att nu är det bara ett par timmar tills man borde gå och lägga sig...

Vad har jag haft för mig den här korta novemeberlördagen?

Sov inte så länge och drog mig inte så länge heller...
Åt frukost och spelade lite WF och yatzy och pratade i telefonen en stund med Mona som slog en signal- kul överraskning!

Klädde mig i träningskläder- underställ, vindbyxor och jacka och så åkte vi ut till naturreservatet på Elgarnsö- långt ute på Ekerö och gick en promenad med min älskling och våra stavar. Det var lite blött och kladdigt på sina håll och på slutet ganska sankt så jag blev helt genomblöt i mina joggingskor.
men 6,8 km gick vi i alla fall, inte så fort som jag brukar men jag är glad att min raring orkade gå så långt- förmodligen den sista långa promenaden vi gör tillsammans innan han får sin knäprotes i början av december.

När vi kom hem var det hans tur att få på vinterhjulen på sin bil- han böt hjul och jag tvättade dem han tagit av- det ska bli fint att sätta på rena däck i vår när det är dags att byta tillbaka....

Sen gick jag en runda till närmaste affär för att köpa klyftpotatis som kära gubben ville ha till sin rostbiff, när jag ändå fick till affären smet jag in i tobaksaffären, som inte hade stängt än fast klockan var en kvart efter stängningstid och fick hämta ett paket.

Vi var båda hungriga för vi hade ju inte ätit lunch och åt därför middag tidigt- sambon var trött och hade ont och jag ville köra lite med tens maskinen på min axel så vi satt oss i sängen och tittade på reprisen av Lykke....

Sen blir det väl en lugn lördagskväll med Så mycket bättre.....


Dagens mat:
Frukost: galett med kalkon, en skål lättyoghurt med frön
mellis: ett kokt ägg, en halv banan
middag: Stekt rosbiff med trattisar och en blandad sallad och lättöl....

Känns som en bra matdag trots lite fusk med frön i yoghurten och en halv banan....

1 kommentar:

  1. Där blev du allt förvånad, men det går lättare att snacka över linan tycker jag, chatt kan vara lite begränsande.
    Min dotter gillar inte att tala i telefonen, det blir oftast sms, hon och hennes kompisar tycker det är pinsamt att tala i telefon.
    Hoppas naprapaten fixar din onda axel.

    SvaraRadera