fredag 23 november 2012

Äntligen fredag...!!

Det har varit en ovanligt seg, trist och ensam vecka på jobbet. För ett par veckor sen var vi 5 tjeje som jobbade nu har en tjänstledigt för att ta hand om privata grejer, en har semester - fem veckor på Maldiverna, en har brutit en fotled och hoppar om kring hemma med gips och den 4.e har semester på Teneriffa den här veckan...

Och jag har suttit ensam med några gubbar.... ja man kan ju prata med dem med, men det blir inte riktigt samma sak...
Jag brukar tycka att veckorna går fort men den här har dagarna sniglat sig fram och varit jättelåååånga....
Men hemma däremot har tiden rusat iväg....

I går efter jobbet åt jag lite middag, sen åkte jag och handlade för helgen och nästa vecka. Det är skönt att handla på torsdagskvällen för då är det mindre folk och i går var det ju dessutom dagen före lönen för många så det var inte speciellt trångt. Däremot flyttar de runt allting på min närmaste coop just nu- jag förstår om de måste flytta för att få in alla grejor till jul, men här gör de riktigt rokard så där det förut var leksaker är nu kläder och där det var skor är leksakerna. Jag kommer ihåg från när jag läste marknadsföring att man måste flytta runt för att kunderna ska få komma ur sina vanliga vägar och upptäcka varor de inte sett förut så jag antar att det är det de gör- försöker få mig intresserad av nya varor....
Men jag blir bara trött.... och mindre köpsugen...

jag kom hem till en lägenhet som höll på att dammsugas..... och det var skönt.

Tog en kopp kaffe för gubben tittade på uppfinnarna, och det är roligt att se alla ideer folk har kommit på och sen var det ju historieätarna som handlade om 70 talet- och det tyckte jag var roligt, så mycket flaschback man fick!

Så det var sent omsidor jag ställde mig i köket- jag var tvungen dels hade jag köpt 2 kg köttfärs som skulle detlas upp i lämpliga doser dels hade jag ingen mat till dagens lunchlåda.... så det blev snabbt skinkkorgar med äggstanning- fast med kalkon istället för skinka.....
och så gjorde jag en rawfood rätt till- blomkåltaboulle.

Man kör blomkålsbuketter i matberedaren med kniven så att de blir en grynig massa.
I det hade jag i lite citronsaft, hackad persilja, hackad mynta, 1/2 msk olivolja, himalayasalt och peppar och blandade runt.
Till det mixade jag en mogen avokado med resten av myntan, himalayasalt, svartpeppar och lite citron till en kletig ganska tjock röra som sen ska serveras till blomkålsriset och en av kalkonäggskorgarna...( så idag har jag fuskat och ätit avokado...det får man inte om man följer Dukandieten men idag struntar jag idet...)

så min matdag idag är nästan en PV dag och  i kväll blir det tacos och då tänkte jag göra ett stekpannebröd till min köttfärs...tror att det finns något recept på Dukanforumet- det var längesen jag var där inne och kikade....


Hoppas att allt har en mysig:



3 kommentarer:

  1. Min kväll blev mysig och slö- tittade på första programmet av På Spåret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar inte från mobilen att kommentera längre, men tydligen från datorn.

      Svar: Dessa små stativ är jättebra, just gorillapod är ett känt märke och kostar normalt 200-250 kronor.
      Jag ville ha en blåsvart och frågade vad den kostade och fick mässpriset 150 vilket jag tyckte lät bra, men då sa killen att jag kunde få en gråsvart för 90 kronor och då slog jag till.
      Tycker jag gjorde en bra affär trots inträdet till mässan.

      Radera
  2. Jag såg reprisen av Historieätarna idag, tänk att man överlevde, fy vilken trist mat.
    Vi äter mycket godare och roligare mat idag, även med Dukan.

    SvaraRadera