måndag 5 november 2012

Måndag- Nu står jag här igen....






på jobbet vid mitt skrivbord- jag står oftast och då ska man ju göra av med mer kalorier, men jag
borde sitta lite mer för mina ben sväller ju så mycket och samlar vätska.....
just nu är det glapp i en sladd också så när jag sänker bordet får jag problem med nätverkssladden... så det är väl  bäst jag står ändå då....

Vaknade av mig själv och klockan var kvart över 6- någon hade glömt sätta på radion som väcker oss- jag lät denna någon sova en stund till och gíck upp och gjorde mig iordning...
För ett par veckor sen var det ju någon annan som gjort samma sak och då lärde hon sig att det inte är någon ide att ställa till bråk om en sån småsak....
- jag menar jag var ju vaken i tid och jag hann både sminka mig och äta frukost och komma i tid så det var väl inget att sura över....

Men jag var väldigt glad över att jag tog mig i kragen i går kväll och gjorde i ordning maten för idag....

Det har regnat här på morgonen och förmiddagen men jag ska ändå ta en promenad på lunchen i dag....

Dagens mat planeras bli så här:
Frukost: Kesofrutti, galett med kalkon, vatten

Mellis: kokt ägg, kaffe

Lunch: Pannkaksrullar med köttfärs i, vatten, grönt te

Mellis: mikrobulle med kalkonskivor och kokt skivat ägg

Middag: Fisksoppa

Kvällis: grönt te, Dukanmuffins med chokladsmak


Jag uppdaterar som vanligt under dagen....

Så skön promenad på lunchen- det hade slutat regna, det blåste inte och var lagom varmt/ kallt. Lite mer än 3 km gick jag och njöt av att bara vara en stund...
 På vägen hem stannade jag på Ok macken och kollade trycket i däcken, tyckte inte jag behövde fylla på så mycket i däcken men jag tror att jag märkte stor skillnad sen....

Hemma blev det middagslagning och lite bakning- en plåt med carlsbröd går alltid åt förr eller senare....
Så nu är morgondagens mat klar- det känns bra.





Hoppas att alla har en fin och bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar