tisdag 20 november 2012

Vilken man!

Här ihuset ( jobbet) kommer en gång i veckan en naprapat. Det är vår hyresgäst som har deal med honom men vi får fylla ut tiderna.... ett par av mina tjejkollegor har besökt honom sen drygt ett år tillbaka och lyriskt berättat om hur bra han är.

Jag har istället valt att åka in till min massör i stan tills i år efter semestern då jag kände att jag inte ville hålla på att stressa och ta ledigt för att ligga på bänken och sen stressa tillbaka- det gav liksom inget....
Men sen ett par veckor tillbaka har jag fått mer och mer ont i axeln och jag har försökt få en tid hos sjukgymnasten och jag har varit hos "familjens" yogamassör och jag har kört med värme och tens och det har kanske lindrat plågan lite, men sen har den kommit tillbaka... bara yogan har funkat men i mörka stunder har jag funderat på om inte yoga gör det hela ännu värre.... fast den är skön.

I går pratade jag med min kollega som är hemma med sin brutna fot och berättade att jag hade så ont och hon tyckte att jag skulle passa på att boka en tid idag hos Andreas... och det gjorde jag.

Och tänk vilken effekt- i morse var det mycket bättre än i går......
Så jag tänkte boka av....

men så gick jag dit ialla fall och det ångrar jag inte.. han knyckte till lite och masserade- sa att jag skulle ta det lugn resten av dagen och inte bära någonting med den armen... yoga i kväll tror han ska gå bra, men bara om jag tar det försiktigt och jag kommer känna mig trött....

Och  nästa veckan vill han att vi ses igen!

Inte gjorde det så mycket att han såg väldigt bra ut heller- tyvärr är han väl 30 år för ung och jag har ju mitt på det torra så......

Så det blir en lugn dag med ett litet centrumbesök på hemvägen... igår kväll satt vi och kollade kataloger och på nätet och valde och vrakade.... så nu har vi bestämt  oss....

I morse vaknade jag och hade ingen aning om vad jag skulle äta i dag, trötthet och värk i går gjorde mig handlingsförlamad men det blev fart i köket när jag kom upp för jag stekte en galett, kokade mikrolax och gjorde smothie på samma gång eftersom det är tisdag behöver jag ju äta middag redan vid halv fyra här på jobbet pga yogan...

Så här blev matplaneringen:
Frukost: smothie med spenat, en bit morot, ingefära, lite hallon, maca och vetegräs

Lunch: Galette med köttfärsgryta med riven ost

Middag: Kokt Lax med kesoröra med crabfish och persilade

Kvällsmål: Kesofrutti men frön på kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar