måndag 26 november 2012

Proteinmåndag

I dag, i morgon och på onsdag har jag tänkt köra proteindagar för att se om det fortfarande går att få någonting att hända...
Det jag vill ska hända ska hända på vågen, annars händer det ju saker hela tiden....

Idag skulle jag  ha åkt in till city för ett läkarbesök för att bland annat få svar på de prover jag tog för en dryg vecka sen....lite spännande att se om värdena på något sätt har ändrat när jag nu ätit Dukan så längen och proppat i mig ägg- har kolesterolvärdet tagit stryk- förra gången innan Dukan sa läkaren att jag hade jättebra värden, "det är sällan vi ser så bra värden på en person i din ålder" sa läkaren och påminde mig om att jag var 53 och inte längre någon ungdom...

Nu har det gått två år och jag är ännu mindre än ung kvinna....

Ja, jag skulle ha åkt på hälsoundersökning, men blev tvungen att boka om tiden till på torsdag, för alla blev kallade på informationsmöte om företagets framtid.....

Så nu vet vi vad han som blir vår nya VD på vårkanten heter och lite annat sånt....


Proteindag idag och det här är min matplanering:

Frukost: galett med kalkonskivor, ett glas med pressad citron, kaffe

Lunch: Kalkonkorgar med äggstanning, vatten, kaffe

mellis: galett med kalkonskivor

Middag: tacoköttfärs och kesoröra med persilja, vatten

Kväll: En balja med te och en dukanbulle med kalkon

Kvällen tänkte jag vika åt lite stök i kök och strykning, känner mig trött och frussen och håller tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk, så mer aktiviteter tänker jag inte ta mig för i kväll...



1 kommentar:

  1. Jag känner mig också frussen, kan ju bero på proteindag, bara kalla mat och ruggigt väder.
    Men det var bara 19,1 grader i köket så nu brinner en brasa i kaminen, hoppas tårna tinar snart.
    Hoppas nya vd'n verkar vettig.

    SvaraRadera