måndag 19 november 2012

Våga vägra vågen!

Måndag och jag vägrar ställa mig på den, vågen jag vet ju ändå hur det blir:
Jag har gått upp lite över helgen och blir bara besviken på mig själv och stressad inför nästa veckas challenge....och får en dålig start på den nya veckan.
Så nu tänkte jag prova med att väga mig bara en gång den här veckan och se om jag på det sättet kan lätta på stressen...
Det är inte bra att stressa....

Ringarna satt löst i alla fall och då kan ju resultatet inte vara så illa som det kan vara ibland när man unnat sig för mycket. Kroppen och speciellt min samlar vätska så det är ett himla hoppande upp och ner och upp och ner- jag vet ju det nu så varför ska jag plåga mig.....även om helgen har varit hyfsat påde på mat och alkoholfronten...
En av fördelarna med att ha körkort och saker att göra som man behöver köra bil för att få gjort är ju att man håller in på alkoholhaltiga drycker, och eftersom jag bott på landet och varit mer bunden vid bilen som transportmedel än jag är nu har det blivit en vana... för mig är det inte alls konstigt att inte dricka snaps, en stor stark eller vin när jag är ute eller hos någon på kalas....

Ja nu var det ju vågen jag skulle strunta i, det kanske bli svårare än jag tror, man har ju vant sig vid att ställa sig på den varje morgon, å andra sidan klarade jag mig hela semestern och alla helgerna utan att väga mig så jag vet att det bara är en vana....

Så istället för att bli irriterad varje morgon som jag öka 2-300 gram får jag förhoppningsvis ett litet men ändå ett minus på lördag morgon när jag väger mig och har sovit tills jag vaknar.....

Idag har jag letat lite på nätet efter present till en kille som fyller 2 år i mitten av december- han gillar att gömma sig och leka tittut och är faschinerad av Pippi Långstrump.... jag hoppas han blir glad för i paketet från farmor kommer ett tält som ser ut som villa villerkulla och en pippidocka.... Nån liten duplolegobil ska det väl också bli i ett paket.....

Lugn dag på jobbet jag är ensam på ekonomiavdelningen men det är lite skönt också.....försöker ta pausar och stretcha och röra på min axel med jämna mellanrum men det känns inte som om det blir något bättre så i morgon har jag fått tid hos naprapaten- jag har inte varit hos honom förut men de andra tjejerna säger att han är bra..... och nu känns det som om jag inte har något att förlora.....
hoppas bara att det inte inverkar på min yogakväll i morgon...

Idag har det blivit en Proteingrönsaksdag och det här har jag ätit:
Frukost och mellis: Grönssakssmothie- idag hade jag i lite proteinpulver i spenat och grönsaksblandningen, kaffe

Lunch: Köttfärsgryta med grönsaker, rivosto

mellis: 2 kokta ägg

Middag: ?

I kväll ska jag försöka förbereda lite för veckan, baka carlsbröd och steka pannkakor och lite annat pyssel.....
Och så är det väl Lykke idag? en dansk tv serie jag gillar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar