onsdag 7 november 2012

Onsdag- Virrigt värre...



I morse tyckte jag att jag var väldigt effektiv, gick upp så fort radion startade och kände mig lugn/pigg som de flesta mornar efter yogakvällen..
Duschade och tvättade håret- nu är snart all den där missfärgade toningen borta och hade sminkat och klätt mig före halv sju...
Då gjorde jag en perfekt galett till frukosten och tog fram det jag skulle ha med mig i matväg för dagen.... såg att det fanns ett kokt ägg i dörrfacket men tog inte det med mig, för ägg det har jag ju i jobbkylen - trodde jag ja!

I går kväll hade jag fått samtal från en hyresgäst och hade en del att reda ut med en kollega- och plötsligt började det komma besökare.... den första skulle träffa M som just kommit och eftersom han var tidig och M ville förbereda sig fick han- besöket sätta sig i soffan och vänta...
Då kom nästa man- han skulle träffa C som inte kommit men jag antog att han skulle till samma möte som den första mannen och erbjöd honom kaffe och sällskapet i soffan...
De kände inte varandra och M kände inte heller till den här mannen visade det sig...... jag kollade i C kalender och förstod sammanhanget precis som C kom in genom dörren....

Sen kom posten med månadens alla elfakturor- de gillar jag inte så mycket... det ska delas och registreras i specell databas som oftas är upptagen- men han som brukar occupera den var ju på samma möte som de andra så idag fick jag fritt fram... och det känns ju bra att det nu är gjort för den här månaden...

Den här förmiddagen har gått fort och jag har glömt mitt förmiddagsmellis, men nu är det lunch så jag får äta mina pannkaks/köttfärsrester....
Det blir kort lunch och ingen promenad idag- i kväll ska jag flexa ut lite tidigare och åka in till stan och träffa två fd kollegor från Uppsala som är i stan, vi ska äta på Valpiano som är ett pastaställe, så ikväll blir det en fuskmiddag mitt i fuskfria veckan....
men man behöver ju inte äta upp all pasta, eller hur?

Men trots allt virr och glömska känns det som att det här är en bra dag och det gillar vi eller hur?

Så här ser min matplan för dagen ut:

Frukost: keso i vaniljlättyoghurt med psylliumfröskal, kanel och lite frön.... en galett och några skivor kalkonkött, vatten.
Kaffe när jag kom till jobbet

Mellis- glömdes bort

Lunch: lite köttfärsröra sen helgen och  några pannkakor, 1 dl soyayoghurt, kaffe

Mellis: Carlsbrör med kalkonkött - (så jag inte är för hungrig på pastastället)

Middag: Pastarätt på Valpiano- återkommer senare om vad jag åt.

Senare: Det blevg en stor sallad med stor portion laxtärningar, man fick välja dressing och jag tog ruccoladressing och så åt jag en bit bröd också. Till det drack jag ett stort glas vatten med is och fast de har en lockande dessertlista tog jag ingen dessert.
Eferåt kände jag mig stolt och mycket nöjd med mitt matval- det var roligt att träffa tjejerna, en av dem har jag inte träffat på 10 år så vi, eller jag hade mycket att prata om....

När de tog tåget till Uppsala tog jag tunnelbanan till Mörby centrum där bilen var parkerad.... plötsligt kom jag ihåg att det var slut på ägg och pålägg hemma så jag smet in på He-mköp.
Innanför grindarna började jag genast spana efter något gott att snaska på i bilen.....
Jag fattar inte vad jag får de där tankarna ifrån, nu hade jag ätit och var lagom mätt och nöjd och så vill jag ha något mera.... helst något godis....
Gick runt i affären men visste inte riktigt vad det var jag var sugen på- till slut tog jag en flaska bubbelvatten och påminde mig om att det finns tuggummi i bilen....

Väldigt nöjd och glad med min kväll och mina val, ännu en fuskfri dag i min fuskfria vecka..... :)
I morgon ska jag på Allt om Hälsan mässan, tänkte ha en matig macka med mig dit så jag kan fika där, så nu ska jag ta och baka mig en microbulle....


Jag hoppas att min dukanvänner och alla andra har en bra Onsdag,
 nu är det bara två dagar kvar till helg!

1 kommentar:

  1. Blev ju inte så farligt fel, bara du inte vräker i dig pasta ikväll förstås.
    Ha det så jättetrevligt på Vapiano, förresten så har de annat än pasta, de har pizza och sallader och efterrätter också.
    Deras tiramisu var fantastisk, fast konstig, serverades i ett glas.
    Kram

    SvaraRadera