onsdag 28 november 2012

Titta det snöar!

Vilken tajming att det snöar just idag då jag ska åka in till stan och titta på juldekorationernas blingbling i stan- i stockholm satsar man extra på upplysning av staden i år som förra året och förra året kom jag aldrig in och fick se..... men idag ska det bli av så lite snö idag passar ju som handen i handsken...
... men kanske blir det som vanligt att det töar bort meddetssamma. Promenadväder är det inte i alla fall idag heller, och nu börjar jag bli frustrerad över att jag inte kommer ut...

...jag hoppas att jag och sambon kommer iväg till träningslokalen vi får låna någon av dagarna i helgen så jag kan köra lite hårt på cykeln och gåbandet där... vi har ialla fall en helg utan några inbokade aktiviteter framför oss så tid borde det finnas, och det ska ju bli minusgrader i helgen så det passar ju bra för där finns tillgång till bastuvärme också,,,,

Dagen på jobbet har rusat fram och bland annat har jag ställt fram alla adventsljusstakar på kontoret, i morgon är det styrelsemöte med revisorerna och då är det lite fint att de är på plats, samtididgt gör vår fastighetsskötare samma sak åt hyresgästerna så hela huset kommer vara adventspimpat samtidigt.

I går kväll lagade jag till en lätt fiskgryta/soppa som jag ätit till lunch och på eftermiddagen blir det en macka innan jag åker in till stan och träffar min kompis Amonazona, så jag inte är utsvulten lagom tills vi ska fika och äta fett och sockerfri frusen yoghurt....

3.e proteindagen i rad och jag hade i morse gått ner hela 200gram...... tur att det inte veckovägning ännu, jag kan väl få ett lite bättre minusresultat? Snälla!

Dagens meny:

Frukost: Galett med 2 skivor kalkon, 1 glas med lättyoghurt, linfrö och psyllliumfrön, kaffe
Lunch: Torsk som sjöds i buljong med lite hackad färsk tomat och rödlök
Mellis: Dukanbulle med kalkon, 1 kokt ägg, kaffe
Fika på stan: yoghurtglass
Middag: grillad kycklingklubbor utan skinn med keso blandat med akvariet

Mycket trevligt att träffa Mona, vi har så mycket att prata om..... Och frusna yoghurten var jättegott.

Ikväll ska bönderna välja sin fru.... Ska bli kul att se om man gissat rätt.....


Eftersom det snöar ute och jag sitter inne och fryser, önskar jag alla andra

en varm och trevlig onsdag!

 

För trevligt, det tänker jag ha i alla fall...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar