söndag 11 november 2012

Sovrekord!

Jag trodde att jag såg i syne när jag tittade på klockan när jag vaknade och den var kvart i tio.
Kan inte minnas att det någonsin hänt mig tidigare....

Så idag blev det sen frukost och ingen lunch....

Den här helgen har jag inte varit speciellt trogen mina Dukanregler, ändå har jag inget dåligt samvete för jag vet att jag ätit nyttiga saker då jag inte hållit mig till regelboken, för det måste ju vara bättre att fuska med rawfood en dag i veckan istället för att äta godis, snacks och mackor...
Just nu är jag Dukantrött och inte blev det bättre av den trista vägresultatet i går.
Det kändes som om hur jag än gör så finns det inget som hjälper och jag kommer aldrig komma i mål..... kanske behövde jag en liten paus... nu känner jag mig motiverad igen och i morgon blir det proteindag igen....

Sen frukost, lite plock hemma med gamla foton och brev, lite strykning och annat pyssel blev det den här dagen och en promenad kunde jag också klämma in... bland annat gick jag förbi kyrkogården och tände ett ljus för mamma...

En riktigt skön och slapp novembersöndag har det varit....

Frukost: Bovetegröt som kokades med lite äpple och några aprikoser, kanel och kardemumma som jag åt med kanel och hackat äpple och mandelmjölk.

Middag: Plankstek, lite linfrökex med god grönmögelost och ett glas vin.

I morgon är det måndag och ny vecka med proteindagagar på måndag, onsdag och torsdag. Nya promenader och nya tag.....

3 kommentarer:

  1. Hej!!

    Hittade denna dieten i helgen och måste bara prova detta.
    Håller på å letar info i era fina bloggar :)
    Börjar i morgon, fattar inte hurjag ska klara det utan kolhydrater. Men det sitter väl i skallen som allt annat:)
    Wish me luck!

    SvaraRadera
  2. Ganska skönt att ha sovmorgon, och en dag som fick bli som den blev.
    Skönt att du fått tillbaks motivationen igen, vi får helt enkelt ta en vecka i taget.
    Vi kommer att lyckas, men det verkar ta tid, och det får ta den tid det tar.
    Jag kör 3 proteindagar på raken, sen blir det lite synd på torsdag, ska ju ut med kollegorna, och så hoppas jag att det blir en bra vägning på fredag.
    Nya receptbloggen var bra för mig, känner mig motiverad att ta bilder, testa nya (och gamla) recept, är jättemotiverad att kämpa vidare med Dukan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: Det är en dynamisk mall, den finns med bland standardmallarna, du kan också göra en sån.
      Jag gjorde den personligare genom att ändra bakgrund, färgsättningen och fonter.

      Radera