söndag 25 november 2012

Familjesöndag med bak....

Idag har jag umgåtts med 2/3 av min familj, Det har varit roligt och jag är mycket glad och nöjd med dagen.

Vi tjejer har stått i köket och pysslat med kak och bullbak, då och då har vi haft hjälp av prinsarna som visade sig vara riktiga hejare på att trycka ut pepparkakor av degen och rulla bullar....
och sönerna har varvat med att leka med småkillarna, titta på tecknat och smakat på bakverken....

Jag kom hem trött i hela kroppen med både bullpåsar och kakburkar, stolt över att bara smakat lite på ett par bitar av en trasig mandelmussla...... och nu ligger bullar i frysen i väntan på gäster- kanske kommer det någon på besök i jul och då passar det ju bra att ta fram dem.
jag har inga problem med att det finns kakor och annat godis hemma i skåpen, det står där det står och jag är sällan sugen på att ta en smakbit....

Det här har ju varit en helg med mycket närkontakt med de närmaste familjen... i går var det ju pappa och idag barn och barnbarn. Det känns som om det varit en helg då mycket hänt och att den har varit bra....

Eftersom helgen inte varit helt rätt matmässigt sätt kommer jag ta proteindagar måndag, tisdag och torsdag i veckan. Det blir en lite ovanlig vecka nu för på fredag ska jag vabba med mina barnbarn så det blir bara 4 dagar att jobba för mig...

Dagens mat:
Frukost: lättyoghurt med frön, galett med kalkon och kallt kokt ägg
Lunch: köttgryta med morötter och champinjoner serverad med pasta
Middag: Lax med sallad, lite ärtor och lite vitt vin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar