onsdag 14 november 2012

Dagvill..

I morse när jag stod i duschen undrade jag vart veckan tagit vägen eftersom det redan är torsdag.... men så insåg jag att det ju bara är onsdag och då kändes det lite bättre....

Funderar på att åka och hälsa på barnbarn i kväll, det var längesen jag träffade dem nu och jag längtar efter dem...och så laddar jag för dagens lunchpromenad, det känns som jag ska ta en lite längre en idag...

Igår blev det ju en perfekt proteindag och idag tänkte jag göra om den bedriften men eftersom jag var på yoga igår kväll blev ingenting förberett så i morse stekte jag galetter och tog fram lite skinka från frysen till lunch och i kväll har jag köttfärs jag tänkte göra tacofärs av- det var längesen jag åt det... om det blir barnbarnen i kväll så köper jag lite grillad kyckling på vägen tänkte jag, det var också jättelängesen jag åt....

Lugnt på jobbet idag och jag har hunnit beta av en hel del på min ska göra lista, en del har tillkommit på dagarna och det skriver jag till på listan jag gör på fredagarna inför kommande vecka, ett sätt att se vad jag ju faktiskt gör och kul att titta tillbaka på när veckan är slut och man funderar på vart den tog vägen....

Dagens mat:
Frukost: kesofrutti med lite frön och gojibär på
Lunch: galetter och lite mager skinka
Middag: ?
Kväll: Carlsbröd och linfrökex med 5% pilladelphiaost och bubbelvatten

jag stod vid diskbänken och åt mitt kvällsmål medan jag stekte tacofärs till morgondagens lunchlåda.. lite sent men jag var väldigt stolt och nöjd med mig själv för att jag besgrade hjärnspöket som sa till mig att stanna och äta på Mc Donalds...
Först på vägen till Bro, då jag förhandlade med mig själv om att jag skulle stanna och ta en hamburgare, nej jag tar en korv på macken när jag tankar.... men inte stannade på ditvägen...
var inte ett dugg hungrig eller sugen på hela kvällen
inte förrän jag satt mig i bilen- då började de spöka för mig i hjärnan igen--- stanna i Stäket och ät på Mc Donalds - nej jag har mat hemma - stanna och ta en liten burgare - nej jag kan vänta till jag är hemma det tar bara 20 minuter - nej, stanna och ät på vägen..

NEJ NEJ NEJ- och jag klarade det, det blev sent att äta men jag höll emot hjärnspöketfrestelsen och det är jag så nöjd och stolt över!

I morgon är det torsdag men nu har jag gjort två ofuskade proteindagar i rad, så då blir det någon liten grönsak....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar