lördag 3 november 2012

Fredag em- lördag, All Hellgonahelg

I går efter jobbet åkte jag till Skogskyrkogården och tände ljus och la en krans på farfars/ farmors grav. Farfar dog när jag var 9- han hade haft TBC och jag minns honom som lång, mager och sträng....Farmor levde 40 år längre tills hon var 86. Hon har varit en stor förebild för mig, speciellt sen jag var vuxen nog att förstå att hon var en riktig kämpe som fick möta många öden och börja om på ny kula många gånger....vi är lika på många sätt och jag var hennes första barnbarn så kanske är det därför vi hade en speciell relation.
Efter kyrkogården hälsade jag på min faster som fyllde 80 i augusti och som nu väntar på en stor hjärtoperation..

När jag kom hem var älskling hemma, han hade hämtat sitt barnbarn Theo som skulle vara hos oss över natten...det blev barnvänlig middag- köttfärssås och spagetti till dem,och bara köttfärs till mig.

I morse fick vi sova till halvåtta innan Theo gjorde oss sällskap i sängen och tittade på tv med oss en stund innan det var dags för frukost. Sen tog vi en promenad till kyrkogården för att tända lyktor på sambons familjs olika gravar och ett i minneslunden för mamma som i år varit borta från mig i tio år.

Sen gick vi till lekparken, den här rustades upp förra året med ny lekgrejer och vi gungade, hoppade studsats och körde cykelkarusell en god stund innan vi gick hem och åt korv med bröd.

En sväng till båten på varvet har vi också hunnit med innan vi åkte hem och spelade memory och lagade middag, för Theos pappa och flickvän skulle komma på middag och hämta hem honom...

Idag hade jag grönsaksdag och med några avsteg har det gått bra, det här har jag ätit:

Frukost- lättyoghurt, carlsbröd, 2 kokta ägg, lite kaviar och te

Lunch- 2 kokta varmkorvar m bröd

Middag- kycklinggryta och sallad och ett glas vin, kaffe lite mörk choklad.

I morgon är det söndag- jag planerar en lång rask promenad och så ska jag ta en biltur till Viksjö och köpa ett vinställ- det behövs, det är lite fullt i bokhyllan just nu och jag saknar ett bra sätt att förvara mina vinflaskor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar