fredag 16 november 2012

Fredagskoma...



Idag vill jag bara heeeem. Inte för att jag är sjuk eller trött eller nåt sånt, nej jag längtar bara hem...
Vilken tur att det är fredag!

Och en fredag utan något planerat, inte ens middagsmaten eller fredagsmyset är planerat, och tänker jag efter finns det inte något speciellt att göra fredagsmys av hemma, en god middag kan man säkert slänga ihop av det som finns i frysen och så men vem vill det?

Eller, ja det finns de väl de som vill men inte jag.... jag siktar på en tallrik kesofrutti eller kanske en grönsakssmothie eller vad som helst som går fort och är lättätet....

Flera dagar har jag varit sugen på Taimat till lunch så idag tog jag inte med mig någon lunchlåda och eftersom vi är så få som jobbar idag tänkte jag göra de andra sällskap och öta i restaurangen i huset....
De har sällan saker jag blir speciellt sugen på och när jag kollade på menyn ångrade jag mig att jag inte tog med mig nåt, de hade:

lax med stuvad spenat, biffstek med lök, sås och potatis och lasange....
Jag borde ha tagit lax och lite spenat, men blev så sugen på lasange så det fick bli det...

Jag orkade inte äta upp portionen, men den var god- det är jättelängesen jag åt pasta..... efteråt var jag så mätt och trött att jag knappt orkat hålla mig vaken på eftermiddagen.... att vara trött när det inte är mycket folk på kontoret gör att dagen blir sååå lååång och trååååkig så det är kanske inte så konstigt att jag längtar hem....

På hemväg ska jag stanna i Vällingby centrum för jag har bokat tid hos optikern. När jag var på hälsokoll i veckan insåg jag att min syn nog blivit mycket sämre, jag har tänkt på det hemma ett tag att jag plötsligt behöver glasögon när jag tittar på tv, och när jag rotade fram mitt recept såg jag att det är 4 år sen sist, så det är kanske på tiden att jag kollar....

Om jag kommer i bra tid till Vällingby tänkte jag kolla lite på Din sko och på någon av klädkedjorna när jag ändå är där- mitt bälte har sett sina bästa dagar och behöver bytas ut och jag vill så gärna ha ett par högre stövlar när vintern kommer- har lovat mig själv ett par när jag kommer i mål, har inte kunnat haft några på många år för jag haft så tjocka ben men nu har de ju minskat lite i omfång och jag behöver något att belöna mig med som jag verkligen längtar efter....

Dagens mat är inte helt perfekt och i morgon är det vägning, det gör mig lite nervös men veckan har ju annars varit bra med rätt mat och promenader så jag hoppas att det gått åt rätt håll....

Frukost: hallonyoghurtsmothie med proteinpulver, havrekli och psylliumfrö i- jag såg ett tips på nätet igår, men jag tycker allt att mina gröna smothisar känns nyttigare.....
konstigt för den här typen åt jag en del av förut...

Lunch: Lasange

Mellis: 2 kokta ägg

Middag: Kesofrutti eller en sallad..... jag återkommer om det...

När jag kom hem hade sambon lagat mat, korkat upp en flaska rött och tänt ljus- jag har ju sagt att jag har världens bästa sambo....
Att han själv redan ätit, det gjorde ju inget- god kycklingwook stod på spisen...
Då glömde jag för en stund att jag nyss betalat handpenning på nya glasögon och att jag måste tömma sparkontor om en vecka...


Ha en härlig fredag och en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar