lördag 10 november 2012

Vågen...

var inge roligt att ställa sig på den i dag heller- jag blir såååå lesss, och ledsen...

Den här veckan har jag ju varit duktigt och gjort bra alternativa val- sallad istället för pizza i onsdags, sallad i torsdags gått istället för tagit bilen när jag gjort  småärenden.... sovit bra....

Tagit mina detoxkapslar och pulver- herregud, ALLA säger att man går ner i vikt när man detoxar inte ens det klarar min kropp av- istället för att sätta fart på magen och rens.a tarmarna blir det mer stopp i den än vanligt...

Så idag är ingen bra dag för mig...

Trist gråväder är det ute också, men jag tänker ändå ta mig ut en runda.

I ugnen idag står det linfrökex på torkning- Rawfood mat ska ju inte köras varmare än 45grader för att behålla alla näringsämnen så ska man baka tar det lång tid- 8-12 timmar tar det att göra kex.
Så nu som brukar köpa dem i affären och tycker det är dyrt kan ju tänka på att det är för att det tar låååång tid.

Jag tycker det är gott med ett kex av linfrön med lite lightmjukost på till kvällste, och linfrön får vi Dukanare äta.....

idag måste jag till en affär och handla- inte skinka, kalkon och ägg för det blev dubbelt inköp av det häromdagen då både jag och sambon handlade på varsit håll, men grönsaker behöver vi.....

Imorgon skulle vi åkt till pappa och bjuda honom på middag, men han är förkyld och vill inte ha besök- jag har fått en oplanerad helg som jag tänker ta vara på med att bla städa bilen och prova lite grönsaksrätter....

och så ska jag ladda batterierna så jag kan komma igen till en ny fuskfri Dukanvecka och då minsann ska det rassla om siffrorna på vågen- det kan du vara säker på....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar