lördag 12 november 2011

15.e / 120 Lördag

Lördag, gick inte upp lika tidigt som vanligt men låg inte speciellt länge heller- straxt före 9 satt jag vid frukostbordet med min gröt, efter dusch och fix åkte vi till Älvsjö för att besöka båtmässan.
På kul satte jag igång mitt sportstrackprogram för att se hur långt jag skulle gå under de där timmarna i hallen- det blev 7,5 km på de dryga 2 timmar vi var där. Om det var folktomt i torsdagskväll när jag var på hälsomässan var det folkstorm idag och vi var glada att vi var där tidigt, när vi gick hem var det långa köer vid de olika mässingångarna, toaletterna och jag stod en kvart i kö för att hämta ut våra jackor i garderoben...

Vi hann vara hemma en timma innan det var dags att bege oss på födelsedagsfirande hos svärfar som fyller 82 idag och ville bjuda oss på krogen, som visade sig vara ett mysigt ställe men jättegod mat. Det blev fullsatt och vi fick vänta lite väl länge på att få dessert så jag hoppade över kaffet där på restaurangen och drack det hos svärfar istället när jag skjutsat honom hem.

I morgon är det söndag och jag har inget planerat, så jag ska försöka åka och tvätta bilen och att ta mig till simhallen.

Mat idag
frukost: havrekligröt med linfrön, lite rivet äpple och ett par hackade katrinplommon ( måste få fart på magen ) och ett kokt kallt ägg.
lunch: Hamburgare, lite strips och sprite zero på Mc Donalds
middag: Lammfilé, klyftpotatis och rödvinssås m enbär, fruktsallad med en kula vaniljglass mineralvatten
(varit chafför ikväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar