söndag 20 november 2011

Lördag och söndag = dag 22 och 23

Vilken helg det har varit. först den soliga sista dagen på landet för att stänga av vattnet och dra upp båten som tar oss dit, när vi kom hem blev det en lite nap inna det var tid att gå till bussen och åka till seglarvännerna på middag, kom hem så att i går blev det sent i säng och i morse sen frukost.
Lite städning och pyssel innan jag åkte till en av sönerna för julaftonplanering- så nu vet jag exakt vad som väntas av mig i form av insatser i köket....
Vi har bokat in en dag för kakbak och gjort listor på allt vi ska fixa till den stora kvällen, då hela familjen samlas för festen...
Och idag har jag fått veta en stor nyhet- jag blir farmor igen i sommar!
Det har jag firat med ett glas rött till middagen.... Det här är 4.e gången på fem år jag får den här nyheten och varje gång är det samma lyckorus i kroppen och ett minne för livet.....

Lördagsfrukost: Gröt med linfrön och rivet äpple, ett kokt ägg
lunch: 2 kokta ägg, en kopp choklad
middag: klöttfärs och skink paj, blandad sallad. fördrink: campari med apelsinjuce och tilltugg ( nötter, tacochips med skivad korv och gratinerat med ost) rött vin och kaffe med tofuvaniljglass och varm hjortronsylt och xante

Söndag: 2 skivor bröd 1 med skinka, 1 med leverpastej och grönsaker på båda, 1/4 granatäpple 1 kokt ägg med kaviar light
lunch: taimat: rostbröd i små bitar med kycklingfärs som gratinerats i ugn med en inläggning av gurka, lök och chili- starkt som sjutton men gott... kaffe och en cupkake
middag: tacofärs, tortillias, sallad, gurka, tomat, majs, tacosås, gucca och allt annat som hör till...

Det har varit många avsteg från en rent Dukanstyle den här helgen och idag blev det lite mer bröd än jag tänkt från början, kanske blir det inte så roligt att stå på vågen i morgon bitti... men det är inte varje dag man blir farmorskandidat heller ju....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar