tisdag 1 november 2011

Idag är jag hungrigare...

än i går..
att jag inte var hungrig igår, trodde jag hade att göra med att jag nu kan välja att äta lite annorlunda och att kroppen kände sig nöjd med att jag hade lagt upp en matplan.... och jag tror fortfarande att det är så...

Att jag är hungrigare idag kan ju bero på att jag var ute på kvällspromenad i går och idag startade dagen med att gå från stationen till jobbet- en skön morgonpromenad som tog nästan en halvtimme- så där avverkade jag i rask takt dagens måstemotion, vilket känns bra eftersom det är tvättstuga bokad i kväll...

Så idag har jag ätit förmiddagsmellis- och det var ett tag sen jag behövde det.
Eftersom jag inte var hemma i går och lagade mat, har jag ingen matsäck med mig, så idag blir det lunch i restaurangen med kollegorna- den restaurangens matsedel har mycket att önska om man ska köra Dukanstyle men det finns alltid en sallad att ta till, men först ska jag spana in hur köttfärslimpan ser ut...killarna bakom disken brukar skoja med mig när jag ber om kött/fisk utan sås och utan potatis... men har ofta kokta grönsaker i köket som man kan få istället....
Det blev köttfärslimpa och sen var jag mätt och belåten hela eftermiddagen, innan jag åkte hem tog jag mig ett litet mellis och när jag kom hem var jag jättehungrig igen, så det var bara att skynda mig att kasta lite korv i en kastrull- för i kväll hade jag ju bokat tvättstugan.
I alla fall trodde jag det, men jag måste ha missat att bekräfta bokningen för när jag skulle logga in i stugan hade jag ingen bokad tid.... så nu blir det tvätt på torsdag istället...
och sen uppgraderade min älskling min iphone, så nu har jag iphone 5 med tom kalender och dubbla kontakter.... men det blir nog bra till slut det med...

Känner mig trött och frussen som om jag håller på att bli förkyld igen, så det kommer bli en tidig kväll i sängen...

frukost: Havrekligröt med linfrö och rivet äpple strösslat med kanel, 1 kokt ägg
mellis: rallarhalva med kokt kallt skivat ägg
lunch: 2 skivor köttfärslimpa med pyttelite brunsås, rivna morötter och kokta grönsaker, kaffe
mellis: 2 skivor finn crisp med 2 skivor kokt skinka, grönt te
middag: korvgryta av vv varmkorv, hela burkchampinjoner, tacosås och soya light grädde, isbergsallad
kväll: 1 kopp söderte

2 kommentarer: