torsdag 17 november 2011

En torsdag i mitten av november..

Idag strålar solen från en klarblå himmel, det har fortfarande inte snöat och i morse var det inte alls halt att åka till jobbet, vilket var lite konstigt eftersom det var jättehalt i går kväll. Idag är det torsdag och Proteindag och hitills har jag kommit ihåg att det är proteiner som gäller, och ingenting kommer att kunna stoppa mig att ta min lunchpromenad.

jag har ju glömt bort mig de andra torsdagarna och börjat dagen med att riva det dagliga halva äpplet på gröten, men i morse klarade jag mig....
till lunch blir det en omelett av två ägg och ett halvt paktet kalkonbacon som jag gjorde i orning i morse
och till middag kommer jag att göra Dukanplättar och äta till lite rostbiff som aldrig blev äten i helgen som var.

Torsdagar är hos oss den kväll vi veckohandlar, och idag ska vi också iväg till träningslokalen och styrketräna lite är det tänkt....
min mage har krångat lite senaste veckan- först var det förstoppning, sen blev det tvärtom och sen blev det ingenting- det märktes på vågen och härmomdagen hade jag plötsligt gått  upp 800 gram..... men nu börjar det rätta till sig igen.....och den där svullenkänslan jag hade ett par dar är plötsligt borta som vinden- lite mer vattendrickande kanske gjorde susen?

1 kommentar:

  1. Svar: Skumtomtar är nog inte det värsta man kan äta, inte om man håller sig till en, även om den jag köpte var modell större.
    Fast singoallakexen och mazarinerna får du se till att barnbarnen äter upp.

    SvaraRadera