torsdag 10 november 2011

Dag 13/120 = Mässa

I dag ska jag och Kate på Allt om Hälsan mässan. Det är ett evenemang vi besökt tillsammans i minst 10 år tillbaka. Vi brukar ta en hel lördag i anspråk och titta runt, fika och ha en trevlig dag tillsammans. Av och till genom åren har vi haft sällskap av nån kompis, granne eller någon av de andra sonhustrurna med det har alltid varit jag och just Kate.... i år insåg vi tidigt att det inte skulle bli som vanligt- det har kommit en baby och en kurs ivägen....så vi planerade att jag skulle ta ut lite komp och sluta tidigare och göra en runda med barnvagnen på eftermiddagen....
Men-
jag kan inte gå tidigare som jag tänkt för på eftermiddagen är alla kollegor antingen lediga eller på olika möten så det finns ingen som kan ta över växeln, och vi har fått planera om- Som tur är har mässan öppet till 20, så vi hinner ta en 2 timmarsrunda i alla fall - om jag inte är nöjd sen får jag väl ta mig dit ett par timmar i helgen på egen hand.... men lite mässa är ju bättre än ingen alls....

i dag är de ju torsdag och Proteindag så här blir det:
frukost- den vanliga havrekligröten med linfrön
lunch- kokt torsk och 2 kokta kalla hackade ägg + en halvtimmes promenad i solen
tidig middag - Dukanplättar med tärningar av kalkonbacon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar