söndag 6 november 2011

Dag 9/ 120 - Söndag

I morse mådde jag inte riktigt bra- jag mådde illa, riktigt illa- troligen efterräkningar från festmiddagen igår- magen är ju inte så van med så mycket och så många olika sorters mat som det ju blev i går, det blev att dela upp frukosten och äta lite då och då...under förmiddagens arbete som innebar att möblera om i vardagsrummet för att förbereda rummet för den nya soffan vi väntar på....
Det är ju lite pyssel att flytta runt alla saker i ett rum möblerna kommer ju snart på plats, men alla sladdar....de tog min älskling hand om i alla och jag åkte till ett av barnbarnen och tog en promenad med honom, hans mamma går en kurs i yogamassage just nu och jag är en av hennes provpatienter, så efter promenaden var det min tur att få lite behandling....
När jag kom hem hade min kära man fixat vår middag och det var bara att sätta sig vid det dukade bordet och äta.
En middag och en timmes strykning senare är det nu dags för veckans planering, den blir ungefär som förra veckan. Månd - onsdag, fredag protein och grönsaksdagar, Tors proteindag
veckans stärkelserika blir en pastarätt
veckans proteindag = torsdag
veckans festmåltid = lördag
Motion: minst 30 minuters promenad/ dag + styrketräning på onsdag

Dagens måltider:
frukost: 1 rallarhalva med 2 skivor kokt skinka, tomat och sallad, 1 kokt ägg med rom och 1 apelsin
lunch: lite keldas fisksoppa, 1 havrefröbröd med kallt kokt skivat ägg
mellis: kaffe och en bit morotskaka
middag: kycklingfilé  m wokgrönsaker och sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar