onsdag 16 november 2011

onsdag

Intensiv dag och ännu en dag med allt för kort lunchrast då jag skippade promenad till förmånen att åka tidigare och hämta mina barnbarn på dagis- lunchrasten var just förbi när deras pappa smsade och berättade att han skulle hinna hem så jag behövde inte hämta, men fick gärna komma över ändå...så det gjorde jag och handlade med mig grejor så att jag kunde laga middag åt oss.
Vi fick några trevliga timmar tillsammans jag, min yngste och hans två pojkar- deras mamma jobbar kväll till nio...
På jobbet firade vi idag- en av de största hyresgästerna har skrivit på ett nytt hyresavtal- tack vare det är verksamheten säkrad 6 år till, det firades med tårta till kaffet- och jag tog mig en löjligt pytteliten tårtbit- den var precis lagom stor för att jag skulle känna smaken och inse att så himla gott är det inte med tårta....

Jag hann precis hem till tv serien Bron som nu börjar gå mot slutet- en jättebra serie tycker jag att det är.... i morgon är det styrketräningsdag och den dag i veckan jag får äta på personalrestaurangen för jag har ingen matlåda att ta med mig..... men de har en jättegod kycklingsallad så det blir nog den....nej det blir det nog inte alls det för i morgon är det torsdag och proteindag, så jag slänger allt ihop en omelett när jag fixar frukost...

Det är som om inte hjärnan riktigt har fattat att jag ska stå still i vikt nu för när jag väger mig och det inte har hänt någonting på vågen blir jag lite misslynt över att inte ha gått ned någonting..... konstigt det kan bli...

frukost: havrekligröt med linfrö och rivet äpple
lunch: pytt av squasch, gul paprika, purjo, svamp och persilja och en grillad viktväktarkorv
mellis. världens pyttigaste tårtbit
middag: kyckling, wokgrönsaker och nudlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar