söndag 13 november 2011

Söndag 16/ 120

Fars dag idag, min pappa bor över en timmes bilkörning bort, på landet utanför Uppsala. Vi ses inte så ofta men jag försöker ringa honom varje vecka, förra veckan var han ju här på middag så så längesen var det ju inte så länge sen vi träffades. Min mamma dog för nio år sen efter sviterna av en stroke, och sen några år tillbaka har pappa en särbo som bor söder om Stockholm, det har gjort att jag inte alltid vet var han är, ofta är de hos henne och ibland hos honom - jag tycker att det är roligt att han har träffat någon så att han får lite sällskap och kommer ut på roligheter då och då....
Trots att vi sågs förra veckan hade jag lite planer på att åka och hälsa på honom, men han skulle till min bror på middag så då blev jag hemma. Så jag tog en promenad och gick och köpte en liten present åt honom som jag skickar på posten- ja, den kommer ju inte fram på rätt dag, men jag tror att han blir glad- nu kan han ta sin Barbro med sig på bio för jag köpte ett presentkort.

Lite matlagning, städning och plock här hemma blev det istället och en långpromenad i den lilla solglimt som visade sig. I kväll har jag försökt få till lite fransk manikyr, nu börjar mina naglar växa och då är det roligt att hålla dem fina- jag har alltid haft problem med att de varit mjuka och gått av... men det här behöver jag öva på- högerhanden är ett riktigt pillerjobb.. och knuten i magen har plötsligt lösts upp - jag har sprungit som en galning till toa mellan varven - hoppas att det inte är magsjuka bara....

Lite att äta har det blivit också:
frukost: 2 brödskivor, 1 med bredbar lightpastej, sallad, tomatskivor och en med sallad, 2 skivor skinka, tomater och gurka  och en stor kopp grönt te.
sen frukost och tidigt middag så jag hoppade lunchen- men efter promenaden åt jag 2 kokta ägg
middag: kassler i ugn med ananas och tomat serverad med sallad, lite glass

Senare: framför tvn blev jag sugen på popcorn, så kvällen slutade med popcorn och lite ciderlight som fanns kvar i en flaska sen förra helgen.. popcornen var jättegoda men Wallanderfilmen hade vi sett förr så tvn stängdes av och det blev sängen och den tråkiga boken redan vid tiotiden... snart är den där boken slut, det är någon fel med den för den får mig att somna bara efter nån sida, men den har ju räckt länge på det sättet och nu har jag läst så mycket att jag vill veta hur det går- sen hoppas jag att nästa lektyr blir roligare. Jag har köpt ett gäng pocketböcker som ligger och väntar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar