onsdag 9 november 2011

Dag 12/120

Jag kände det redan på morgonen när jag vaknade- idag blir det kjol. Det var en fantastisk soluppgång- himlen var alldeles purpurorange över grimstaskogens trädtoppar- en perfekt kjoldag.
Det fick bli den svart/vit rutiga klockade som jag tycker så mycket om... den sitter väl lös på kroppen nu, det är tur att höftbenen finns där för det är på dem den hänger nu och inte i midjan där den satt i somras.... Efteresom det här är en favorit i garderoben är det en av dem som ska sys in när vikten har stabiliserat sig framemot jul- det har jag bestämt mig för, och samtidigt bestämde jag mig för att prova ett plagg i taget och se vilka som ska läggas undan till bättre behövande och vilka som ska få träffa symaskinsnålen...
Det är inte så längesen jag böt hela garderoben..... så jag känner inte för att byta ut allt igen just nu....

Sen helgen har jag haft lite stopp i magen antagligen pga att den ville vänja sig lite med den nya mathållningen- nu har jag bara en önskan för dagen- låt mig gå på toa och tömma magen!
Eftersom det är som det är med magen var jag inget sugen på gröt till frukost, så idag blev det te och macka:

2 skivor rallarhalva, en med leverpastej light och färsk gurka och en med 2 sk. skinka och tomatskivor.
lunch snart i husets lunchrestaurang kommer att bli stekt strömmming, en av få rätter jag suktat lite efter när jag sett att det varit på menyn...

och i kväll planerar jag att äta pasta för första gången på evigheter- skulle vart gott med lite riven parmesan också, men det är ju på min nonolista just nu eftersom jag inte får äta ost och jag kan inte komma på att parmesan skulle kunna betäcknas att vara någonting annat än just ost....

2 kommentarer:

  1. Festligt, du vill gå på toa, och jag vill gå därifrån;-)
    Vi kan byta rakt av, inte mig emot.

    Tur du har höftben som bär upp kjolen, jag har knappt ens det, totalt platt.
    Har bysten kvar i alla fall, så att jag inte är helt platt, men den kan jag inte hänga upp kjolar på, det skulle se för tossigt ut. Så jag har inte kjol, jeans och skärp i midjan är min melodi.

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle se tossigt ut med kjolen däruppe...men visst är det härligt att kunna ha skärp nuföritden och blusen inne i brallorna? och jag har gjort någonting nu som jag inte minns att jag kunnat förut- jag får på mig knähöga stövlar som förut varit helt omöjligt och jag kunde dra upp dragkedjan med :)

    SvaraRadera