måndag 7 november 2011

Dag 10/ 120 Måndag...

Det är ju konstigt, att tiden på måndagsmorgnarna går så himla fort. Man hinner ju knappt slå upp de blå förrän man borde åkt till jobbet för längesen.... och på jobbet har det varit en sån där dag- en sån där då tiden bara flyger fram och så fort man satt händerna i någonting blir man avbryten.... men det bästa idag har varit det nya tangentborden jag fått att prova...litet och lätt, vitt och smidigt ligger det på bordet och ropar- prova mig, skriv på mig, gör vad du vill idag, bara du använder miiiiig....
och vad har man för arbetsuppgifter en sån dag? bara såna där man använder de numeriska knapparna- suck!
Men så kom vår chef och gav mig andra uppgifter så nu har jag ringd och mailat till en restaurang där han tyckte att vi skulle äta årets julmiddag ( inte julbord) och samtidigt tacka av den avgående VD´n....och fortfarande ligger högar med fakturajobb på bordet som jag ska ta itu med genast.

Frukost idag blev den vanliga havrekligröten med linfrön och rivet äpple- det var riktigt gott med gröt, det var ett par dagar sen sist, ett kokt ägg med lite kalles light fick också plats i magen.
Lunch: 2 st överblivna Rulader från lördagens festmiddag, men isber, tomat och hackad ättiksgurka och en knäckemacka.
mellis kommer att bli kaffe och en rallarhalva med kokt ägg, en mandaring blev det!
och till middag blir det en köttfärsrätt- trroligen egentillverkade pannbiffar kryddade med kryddblandning jag fick av min sonhustru i går.
Men före middag ska det gås en kvällspromenad.

Köttfärsbiffar med stekta trattisar, skysås och klyftade tomater blev det och bubbelvatten blev det till middag.
senare blir det lite te och en macka med skinka, för jag har en brödportion sparad.
En lugn kväll utan några måsten som ska göras, maten till i morgon är förberedd så det finns inga skäl att inte ta den där kvällspromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar