tisdag 22 november 2011

Tisdag dag 25/ 120

Många på jobbet är otroligt förkylda just nu och håller sig hemma, några andra har semester så det är ovanligt lugna dagar nu. Cheferna/ägarna sitter i olika möten om en det ena än det andra, ekonomichefen är sjukt stressad och sliter med förvaltningsavtal och budgeten inför nästa år... jag är den som får ta emot alla inkommande samtal och stoppa alla försäljare, ekonomiska rådgivare, försäkringsbolag och de andra som ringer till företaget- jag är envis, jag säger bara nej, nej och åter nej åt allt de erbjuder... det är ibland ett otacksamt arbete.... vissa dagar är det så att så fort man börjar jobba med något ringer telefonen och man får sitta och tacka nej och argumentera... på nåt sätt blir det lättare om man står upp och leeeer med hela ansiktet..... men vissa dagar vill man ju inte ens lyfta på luren, då är det tjatigt och tråkigt...
Det har varit ganska lugnt på telefonerna ett tag nu, kanske är det flera än mina kollegor som ligger hemma och är sjuka?
En del av dagen har jag ägnat åt att ställa ut adventsljusstakar i alla rum- det blev riktigt mysigt på eftermiddagen när det blev mörkt, och så har jag skrivit listor på kontorsaker som ska beställas och grejor till vårt pentry- arbetsgivaren är väldigt generös- vi får eftermiddagskaffe med kaffebröd varje dag bara jag ser till att allt finns hemma.... så i början på nästa vecka får jag åka och handla, och det blir lite andra grejer den här gången eftersom vi ska dricka glögg med pepparkakor och saffransbulle när vi tackar av vd på onsdag.

Dagens:
frukost havrekligröt med linfrön och kanel, kokt ägg
mellis: proteindrink med blåbärs och yoghurtsmak- fick smakprover när jag var på hälsomässan, den var riktigt god, men innehåller sojaprotein och det ska jag egentligen inte äta....
lunch: omelett och kokt skinka
mellis: proteindrink med hallonsmak
middag: 1 vvkorv, 1/2 portion fullkorns couscous, trattkantareller

idag var det grått att gå på lunchpromenad, men det var himla skönt att komma ut i friska luften.
Ikväll har jag möblerat om i vitrinskåpet i köket- jag köpte nya vinglas på IKEA i helgen och de var för höga så jag var tvungen att flytta upp hyllan ett steg.... blev bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar