onsdag 23 november 2011

Onsdag

Grått, grått, regn och blåst har vi i Stockholm idag- sitta inneväder.... nu är hösten här, men om en månad har det vänt och vi går mot ljusare tider.
Såna här dagar är det bra att kunna se de där små glädjeämnena i livet....

I morse visade vågen samma siffror som före helgen....
Jag t ycker att det är så vackert i mörkret när jag åker till jobbet på morgonen, för nu har de tänt julbelysningen överallt...det glittrar och tindrar i mörkret.....
Jag såg en finbild på ett av barnbarnen och hans mamma som de lagt upp på facebook- lill grynet strålar av glädje hela han när han sitter på mammas arm... det värmde i hjärtat att se honom...
En kollega sa till mig: Vad du är fin på nåt sätt idag!... en ärlig komplimang som gjorde mig så lycklig och glad... vi pratade lite om min diet, vi har pratat om den förut under den här tiden...

Så för mig är det ingen trist dag fast den är grå, det finns så mycket att vara lycklig över ändå...

frukost idag: havrekligröt med linfrö och rivet äpple
lunch: sallad med lite couscous,  vv korv och grönsaker- rester från gårdagens middag
middag i kväll blir troligen något med fisk....

Näe- någon fiskmiddag blev det inte, för farmor fick rycka ut till barnbarnen för pappan förvaranades om en katastrofkväll i form av migrän och undrade om jag kunde hjälpa till... såklart sa jag, stannade vid en butik på vägen och handlade pepparkakshusbakgrejor och ett paket med korv och korvbröd.
Pappan i huset har just fått för sig att prova LCHF kost för att få bukt med problem med magen och just migränen och gjorde en god skinkomelett, men en varmkorv fick också slinka ner innan vi startade med nonstoplimmandet....
Kul att se lilleman som inte förstod att det var sockersmet han klistrade  med, men karamellerna kände han ju igen förståss ändå åt han inga förrän allt var klart- bra för en 1,5 åring som just fått upp ögonen för godis.
Ett pepparkakshus och nattade barn senare  såg jag i ihponen att ica dragit in korv pga av lysteria som hittats i deras produkter- och vad hade vi ätit? varmkorv från ica...dessutom hade en av småttingarna ätit den rå....
ångesten och  magknip kom som ett brev på posten försåss....
medan vi googlade på lyseriabakterien och dess biverkningar och förvissade oss om att vår korv inte var gjord på det kritiska datumet utan efteråt- men kan man vara säker på den där korven nu???

Kom hem presis till sista avsnittet av Bron som jag följt under hösten- en kopp te och en ostmacka fick avsluta onsdagen- och  i morgon är det Tosdag och Proteindag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar